علیرضا وارثی روز پنجشنبه در نشست شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی قزوین افزود: سال گذشته ساخت مسکن برای ۲۵۵ خانوار دارای ۲ معلول شهری و ۱۲۸ خانوار دارای ۲ معلول روستایی با همکاری بنیاد مسکن اقدامات لازم اجرایی شد و امسال نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: تامین مسکن مددجویان بهزیستی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید با کمک دستگاه‌ها و نهادهای نیکوکارانه در استان محقق شود و تسهیلات اعطایی نیز با کمترین بهره به این افراد واگذار شود.

وارثی با بیان اینکه یک مددجوی بهزیستی ماهانه ۱۸۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کند، گفت: به طور حتم اگر تسهیلات اعطایی برای مسکن این افراد با نرخ بهره بالا اعطا شود، امکان بازپرداخت آن برای جامعه مددجویان دشوار است که در این رابطه باید از همه ظرفیت‌ها به منظور تسهیل گری استفاده کرد.

این مسؤول به وجود ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای انجام کارهای توانبخشی و توانمندی مددجویان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال جاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در حوزه بسته‌بندی محصولات و نیازهای اشتغال جامعه هدف بهزیستی که متناسب فیزیک این افراد است، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

مدیرکل بهزیستی قزوین خاطرنشان کرد: از یکسال گذشته تاکنون بهزیستی توانسته با استفاده از ظرفیت خیران و دستگاه‌های اجرایی برای ۷۰۲ نفر اشتغالزایی ایجاد کند که این رقم ۱۰۵ درصد تعهدات پیش بینی شده بود.

تاکنون ۲۰۶ مسکن شهری و ۷۰ مسکن روستایی به مددجویان بهزیستی قزوین واگذار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.