حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز پنجشنبه در دیدار حسنعلی اصغری مدیر کل آموزش و پرورش که در دادگستری استان برگزار شد، افزود: اجرای این طرح علاوه بر کاهش ورود پرونده به مراجع قضایی سبب حفظ شانیت افراد به خصوص فرهنگیان و کاهش هزینه‌های دادرسی آنان می‌شود، از طرفی هدف ما از اجرای این طرح گسترش فرهنگ صلح و سازش در تمام بخش‌های جامعه است.  
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی اذعان کرد: جهت اجرای این طرح لازم است تا واحد طلایه داران صلح و سازش در ادارات آموزش و پرورش استان راه اندازی شود که اعضای این واحدها از نیروهای خود آموزش و پرورش با سن بالای ۴۵ سال و حتی از افراد بازنشسته باشند.
وی با اشاره به اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در استان، افزود: امروزه نقش آموزش در پیشگیری از وقوع جرم به اثبات رسیده، بنابراین آموزش دادن و آشنا کردن دانش آموزان در مدارس با انواع جرم، مجازات و راه‌های پیشگیری از جرائم بسیار ضروری است.
این مسوول افزود: آموزش و پرورش سنگ بنای رشد، تعالی و سعادت جامعه است و از مهمترین نهادهای اجتماعی برای رشد و ارتقای فرهنگی و فکری جامعه محسوب می‌شود.
مقام ارشد قضایی استان بیان داشت: نظر به چنین اهمیتی است که در عصر کنونی، همه دولت‌های جهانی، پرداختن به آموزش و پرورش را در شمار وظایف اساسی خود می‌دانند چون کیفیت فعالیت سایر نهادهای اجتماعی تا اندازه زیادی به چگونگی عملکرد آموزش و پرورش بستگی دارد.
وی بیان کرد: همان طور که در سند تحول بنیادین بیان شده، رسالت آموزش و پرورش تنها علم آموزی نیست و باید برای کمال انسان با تربیت صحیح نسل جوان قدم بردارد.
قدرتی گفت: همچنین باید آموزش و پرورش در کنار رشد علمی، نسل آینده را با ارزش‌های اجتماعی آشنا کرده و مبانی سازگاری اجتماعی را به آنها بیاموزد و در تحکیم مبانی اخلاق فردی و اجتماعی تلاش کند.
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: جهت رسیدن به اهداف مذکور همه مجموعه‌ها باید با آموزش و پرورش ارتباط ویژه داشته باشند به همین منظور دادگستری استان در حال اجرای طرح قاضی مدرسه با هدف ارائه جذاب مسائل حقوقی به دانش آموزان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.