سید معرفت‌الله احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اجباری نیست و تنها برای رفع اشکال می‌توانند با رعایت موازین بهداشتی به مدارس مراجعه کنند.

وی به ۲ هزار ۳۸۸ دانش‌آموز با نیازهای ویژه و تلفیقی در استان قزوین اشاره و یادآور شد: از این تعداد، یک هزار و هشت دانش‌آموز با نیازهای ویژه ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم در مدارس استثنایی استان مشغول به تحصیل بوده که به دلیل شرایط خاص و با تصمیم ستاد ملی کرونا، این مدارس تعطیل هستند.

احمدی با اشاره به عضویت ۹۰ درصدی مدارس استثنایی قزوین در شبکه شاد، تصریح کرد: علاوه بر اینکه ۶۰ درصد معلمان، معاونان و مدیران آموزش و پرورش استثنایی قزوین به عضویت این شبکه درآمده‌اند، ۴۰ درصد دانش‌آموزان نیز عضو شبکه شاد بوده و ۳۸ درصد آنان نیز به اینترنت، گوشی هوشمند و فضای مجازی دسترسی ندارند.

به گفته این مسوول، با توجه به اینکه تعدادی از خانواده‌ها امکان دسترسی به فضای مجازی را ندارند، با همکاری مدارس بسته‌های آموزشی شامل لوح فشرده و کاربرگ‌های مخصوص تهیه شده که مطالب سامانه‌های آموزشی و فضای مجازی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی در خصوص برگزاری امتحانات دانش‌آموزان استثنایی با نیازهای ویژه، تاکید کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه ابتدایی به صورت توصیفی برگزار و سایر پایه‌ها نیز براساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش خواهد بود و تاکنون تصمیمی مبنی بر برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های متوسطه اول و دوم گرفته نشده است.

احمدی ، با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم  به ‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد، افزود: ۱۵ دانش‌آموز پایه دوازدهم تلفیقی در مدارس عادی با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه و ۵۰ دانش آموز استثنایی پایه دوازدهم در سطح استان به صورت نهایی در این آزمون شرکت خواهند کرد.

استان قزوین دارای ۲۸ مدرسه و مرکز آموزش استثنایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.