محمد قاسمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: مشکل ذخیره سازی کالا از مسایل مهمی است که باید در استان به آن پرداخته شود و در عین حال نیز آمار جامع و کاملی هم متاسفانه از انبارهای موجود در حوزه  ورود و خروج کالاها مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه قیمت نیز برخی کالاهای مشابه با قیمت‌های متفاوتی ارایه می‌شوند که باید در این بخش نظارت‌های مستمر و جدی باشد چرا که بار این مساله بیشتر برروی دوش اقشار کم درآمد سنگینی می‌کند که در شرایط اقتصادی موجود این مساله به هیچ عنوان نمی‌تواند توجیه‌پذیر باشد.

به گفته این مسوول قضایی، در شرایط اقتصادی موجود وقتی نظارت‌ها دقیق نباشد زمینه فعالیت برای برخی افراد سودجو و فرصت طلب نیز فراهم می‌شود که در نهایت این مساله بی اعتمادی مردم را به همراه خواهد داشت.

قاسمی با بیان اینکه دستگاه‌های ذیربط در حوزه نظارت باید دارای شبکه دقیق و قوی باشند، اظهار داشت: در بازرسی‌ اگر رییس شعبه قضایی نباشد، نمی‌توان برروی آن نام بازرسی را نهاد و خروجی برنامه‌های نظارتی و بازرسی باید به اطلاع مصرف کنندگان برسد و این کار باعث دلگرمی آنان نیز خواهد شد.

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم تعداد اصنافی که دارای پروانه هستند و برای کسب و کار خود مالیات نیز پرداخت می‌کنند برابر است با آن دسته اصنافی که بدون پروانه مبادرت به فعالیت اقتصادی می‌کنند و این مساله به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

موجودی ذخیره گندم استان قزوین ۱۲ هزار تن است

مهدی مظهری، سرپرست اداره غله استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: هم اکنون موجودی ذخایر گندم استان ۱۲ هزار تن است و دغدغه ای در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه مجوز حمل ۱۰ هزار تن گندم از استان خوزستان به سیلوهای تاکستان برای ذخیره‌سازی صورت گرفته، تصریح کرد: قزوین مجوز ۲۶ هزار تن گندم وارداتی از بنادر جنوبی را اخذ کرده و تاکنون ۹ هزار تن آن جهت ادغام با گندم داخلی وارد سیلوهای استان شده است.

به گفته وی، در آینده نزدیک مجوز دیگری برای حمل گندم وارداتی به استان دریافت و عملیات انتقال آن هم با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده صورت خواهد گرفت.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.