به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد مبارزه و پیگیری از ویروس کرونا در استان قزوین عصر دوشنبه در استانداری تشکیل جلسه داد.

پیمان نامدار در این نشست اظهار داشت: در روزهای گذشته یک آزمایشگاه دیگر به تجهیزات استان اضافه شده تا نمونه گیری ها با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: در حال حاضر در دو آزمایشگاه تست افراد مشکوک به بیماری کرونا انجام می‌شود و با تست‌های سلولژی اطلاعات دقیق‌تری به دست می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: ویروس نرس و سارس از خانواده کرونا است و تمام رفتارش تغییر کرده لذا نوع تست‌ها نیز تفاوت دارد و باید بتوانیم نیازها را تأمین کنیم.

وی از افزایش سرپایی مراجعان تست کرونا هم خبر داد داریم و گفت: به طور متوسط روزانه ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر برای تست کرونا به مراکز تعیین شده مراجعه دارند و تاکنون ۶۵ هزار و ۴۶۷ نفر به مراکز سرپایی مراجعه کرده و غربالگری شدند که با این کار از مراجعه این افراد به بیمارستان‌ها جلوگیری شد.

نامدار اظهار داشت: در گذشته تصور می‌شد گرما می‌تواند از انتقال ویروس جلوگیری کند اما وضعیت خوزستان نشان د اد این موضوع درست نیست و باید در همه حال مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: از استان‌هایی بودیم که ۵ اسفند دچار آلودگی شدیم و با هماهنگی روحانیون کارها مدیریت شد و توانستیم مساجد و اماکن مقدس را مدیریت کنیم تا نارضایتی ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: در راه اندازی نقاهتگاه در کشور پیشرو بودیم و تصمیمات درست و به موقع صورت گرفت و توانست در کنترل بیماری مؤثر باشد.

نامدار گفت: در شهرهای آوج و آبیک شرایط سفید اعلام شد اما کیس یابی ما در حال افزایش است و باید مراقبت‌ها را جدی بگیریم.

کاهش ۵۰ درصدی بستری‌ها در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده تعداد بستری‌ها حدود ۵۰ درصد و تعداد فوتی‌های بیماری کرونا در استان تا ۶۰ درصد کاهش یافته که روند مطلوبی است.

نامدار گفت: علیرغم این موفقیت‌ها اما شرایط سفید نداریم و هر روز شاهد فوت چند بیمار هستیم و در حال حاضر هم حدود ۱۵۰۰ نفر در بیست مرکز در حال غربالگری هستند.

وی اضافه کرد: عدد مولد نسلی پایه نشان می‌دهد یک مبتلا می‌تواند چند فرد سالم را بیمار کند که این رقم ابتدا ۳ بود که الان به یک نفر رسیده است.

نامدار گفت: از ۲۳ فروردین که طرح فاصله گذاری اجتماعی به دقت رعایت شد توانستیم وضعیت را مدیریت کنیم و امروز در ردیف استان‌های میانه جدول هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: اگر وضعیت کنونی ادامه پیدا کند به سمت شیب نزولی خواهیم رفت و اگر این موارد رعایت نمی‌شد تا ۶۷ درصد مردم استان آلوده و شرایط بحرانی می‌شد.

وی در ادامه بیان کرد: در عرصه بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای تاکنون ۵۰ هزار بازدید از اصناف و کسبه صورت گرفته و واحدهای متخلف هم پلمب شدند.

وی اضافه کرد: از ۱۲ اردیبهشت روند بستری‌ها نزولی شده است و در این شرایط هم با رعایت مشکلات معیشتی و اقتصادی و روحی و روانی مردم باید با احتیاط و درست تصمیم بگیریم تا وضعیت از شرایط کنونی خارج نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.