رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال های اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را مکلف به ساماندهی و ارتقای کیفیت دانشگاه ها کرده بود و در همین راستا ستادی در وزارت علوم و همچنین در دانشگاه پیام نور تشکیل شده بود.

رضا رسولی شربیانی افزود: بر این اساس وزارت علوم دانشگاه های مادر در هر استان را مکلف به ارزیابی وضعیت مراکز دانشگاهی دولتی و غیردولتی کرد و این بررسی از سوی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در سطح استان پیگیری شد.

وی اظهار داشت: پس از بررسی های لازم و براساس شاخص های مختلف از جمله تعداد دانشجو و اساتید، برخورداری از آزمایشگاه و امکانات آموزشی چهار واحد دانشگاهی پیام نور در استان فاقد شرایط لازم برای ادامه فعالیت به عنوان یک مرکز دانشگاهی شناخته شدند که شامل واحد آبیک، آوج، دانسفهان، شال و اسفرورین بود که البته مورد آخر نه با نام مرکز بلکه به عنوان محل تشکیل کلاس ها شناخته می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با بیان اینکه واحدهای دانشگاهی که از ساختمان مستقل برخوردار نبوده و تعداد دانشجویان آنها کمتر از ۲۵۰ نفر بود در ردیف واحدهای دانشگاهی که باید تجمیع شوند قرار گرفته اند،اظهار داشت: دانشجویان در حال تحصیل این مراکز و واحدهای دانشگاهی می توانند تا پایان دوره به تحصیل خود در محل ادامه داده و یا به هر واحد دیگری که تمایل دارند، منتقل و جابه جا شوند اما این واحدها و مراکز از پذیرش دانشجویان جدید منع شده اند.

رسولی شربیانی اظهار داشت: پس از پایان کار این واحدهای دانشگاهی، آنها به عنوان مراکز پژوهشی به فعالیت خواهند پرداخت.

این مسوول دانشگاهی گفت: تلاش داریم تا برای مراکز دانشگاهی آوج و آبیک مهلت بگیریم تا آنها بتوانند فعلا به فعالیت خود ادامه دهند چرا که امکان افزایش تعداد دانشجو در واحد نخست و تامین ساختمان برای دانشگاه پیام نور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی واحدهای دانشگاهی برای ما یک تکلیف قانونی است، خاطرنشان کرد: با ساماندهی مراکز دانشگاهی یاد شده، به تقویت و تجهیز مراکز دیگر خواهیم پرداخت.

دانشگاه پیام نور در استان قزوین هم اکنون دارای هشت مرکز و واحد دانشگاهی با هفت هزار و ۳۰۰ دانشجو است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.