سید قاسم بی نیاز در گفتگو با خبرنگار مهر از تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران «آزادراه غدیر» تا پاییز سال جاری خبر داد.

رئیس مرکز ارتباطات وزارت راه با بیان این که آزادراه غدیر «آبیک _ چرمشهر» که به عنوان آزادراه کنار گذر جنوبی تهران و البرز شناخته می‌شود، در کریدور شرقی غربی بین المللی کشور واقع شده است، گفت: با بهره برداری از این آزادراه ترافیک فعلی مسیر کرج و تهران، به خارج از این شهرها انتقال پیدا می‌کند و رانندگان و مسافرانی که از استان قزوین و سایر مناطق غربی کشور قصد عزیمت به کرج و تهران را دارند با ترافیک کمتری مواجه خواهند شد.

وی با بیان این که با بهره برداری از این آزادراه تحولی بزرگ در بحث گلوگاه‌های شهر تهران و نیز البرز ایجاد می‌شود، گفت: با توجه به این که این آزادراه ترافیک را از محدوده آبیک در غرب اتوبان قزوین _کرج جدا می‌کند و بعد از عبور از تمام اتوبان‌ها و جاده‌های جنوبی تهران و البرز در محدوده چرمشهر به آزادراه حرم تا حرم اتصال پیدا می‌کند، پیش بینی ما بر این است که نیاز ترافیکی شهرهای اطراف این پروژه را از لحاظ گلوگاهی تأمین می‌کند.

بی نیاز افزود: عملیات اجرایی این آزاد راه بزرگ به شکل ۶ خطه و با طول ۱۵۸ کیلومتر و ۲۱۰ کیلومتر آسفالت شده به واسطه رمپ و لوپ‌های تقاطع‌ها، با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال انجام است. در حال حاضر برای احداث این آزادراه ۶ خطه که به عنوان ابر پروژه عمرانی کشور به شمار می‌رود، ۱۴ تقاطع غیر همسطح بر روی آزادراه‌ها، جاده‌ها و ریل‌هایی که در این مسیر قرار دارند؛ احداث شده است.

کلنگ احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در اواخر بهار ۱۳۹۴ به زمین زده شد و مقرر شد در مدت زمان چهار سال به اجرا برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.