محمد حسین اسماعیلی شامگاه یکشنبه با بیان اینکه این طرح با مشارکت ۵ کتابفروشی قزوین همزمان با ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در استان آغاز شده است، افزود: طرح بهارانه کتاب تا سه‌شنبه سی‌ام اردیبهشت در کتابفروشی‌های عضو طرح در این استان ادامه دارد.

مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب ‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کنند و  سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

وی افزود: کتابفروشی های که در این طرح شرکت کردند شامل فروشگاه پویا کتاب در میدان عدل، سراج در خیابان نادری جنوبی، شهر کتاب در بلوار نخبگان، هنر و کتاب در خیابان فردوسی و کتابسرای علامه ور چهارراه نادری می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: در «بهارانه کتاب ۹۹» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل  از سوی کتابفروشی‌ها پوشش داده می‌شود.

اسماعیلی افزود: با اجرای طرح بهارانه کتاب در ماه پر برکت مهمانی خدا، با پرداخت یارانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر حمایت از صنعت نشر و کتابفروشی‌های استان که در دوران شیوع کرونا دچار رکود در کسب و کار شدند، شاهد گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده‌ها نیز باشیم. این طرح با مشارکت وزارت ارشاد و اتحادیه ناشران و خانه کتاب برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.