محمد قاسمی روز شنبه در دیدار با برخی از مسئولان تشکل‌های کارگری استان که در دادسرای قزوین انجام شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته کار و کارگر، گفت: قشر زحمتکش کارگر به واقع یکی از ارکان انقلاب بوده که در تمام عرصه‌ها از جمله دوران پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و امروز نیز در جنگ اقتصادی دشمن حضور فعال و موثر داشته اند.

قاسمی گفت: بخش اعظمی از خانواده‌ها در استان از قشر کارگر هستند، به همین خاطر باید حل مشکلات و تنگناهای کارگران در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور، در کنار تلاش‌های قابل تقدیر پزشکان و کادر درمانی، نباید از زحمات جهادگونه بخش تولید به خصوص کارگران غافل شویم، زیرا آنها نیز با کار شبانه‌روزی در تولید اقلام بهداشتی و پزشکی اقدام بی بدیلی داشتند.

 این مسوول گفت: اگر این اقدامات نبود، شاید افراد بیشتری به این ویروس مبتلا و کادر پزشکی نیز در کنترل و درمان این بیماری با مشکل مواجه می‌شدند و شرایط بحرانی تری برای کشور رقم می‌خورد.

دادستان قزوین همچنین بیان داشت: بیشترین فشار در جنگ اقتصادی که دشمنان، بر روی دوش جامعه کارگری قرار دارد و شرایط سخت معیشتی را برای آنها ایجاد کرده است، به همین خاطر باید همگی با تلاش شبانه‌روزی به گونه‌ای شرایط را برای این بخش تسهیل کنیم تا از این فشارها کاسته شود.

قاسمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب طی یک دهه، شعارهای اقتصادی و تولیدی را برای نامگذاری سال‌ها با توجه به تحریم‌های دشمن و شرایط اقتصادی کشور انتخاب کرده‌اند، اظهار داشت: امسال نیز توسط معظم‌له به نام جهش تولید مزّین شده که این نشان از حساسیت و اهمیت بحث اقتصاد دارد و همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و... باید به سهم خود در تحقق این مهم برنامه‌ریزی و تلاش کنند و دادستانی این موضوع را مطالبه خواهد کرد.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه کارگران در تحقق شعار سال نقش اساسی دارند، تاکید کرد: عوامل متعددی از جمله اصلاح قوانین بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای، رفع موانع تولید، مبارزه با قاچاق، حمایت از کالای ایرانی، تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی و... در گردش چرخ تولید مؤثر است و یکی از عواملی که شاید تا حدودی از آن غفلت شده، تامین امنیت شغلی و مطالبات بحق جامعه کارگری است.
 وی افزود: ضرورت دارد این موضوع مدنظر قرار گیرد و بدون شک تحقق شعار سال بدون در نظر گرفتن خواسته‌های به حق و منطقی جامعه کارگری امری دشوار خواهد بود.

دادستان قزوین همچنین اذعان داشت: دستگاه قضایی استان در عمل به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب و در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی، در بحث مشکلات و چالش‌های پیش روی واحدهای صنعتی حساسیت و ورود جدی داشت که بر همین اساس با تشکیل جلسات متعدد ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در سال ۹۸ از تعطیلی چندین واحد تولیدی جلوگیری شد و مقدمات برگشت آنها به چرخه تولید فراهم و از بیکاری پرسنل آنها جلوگیری به عمل آمد.

قاسمی یادآور شد: مرتفع کردن مشکلات واحدهای صنعتی مستلزم زمان و ارائه راهکارهای قانونی است و در این خصوص اولویت دستگاه قضایی پاسخگویی و پرداخت مطالبات کارگری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.