مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین که متولی بهره برداری از این مجموعه است روز چهارشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این تصمیم به دنبال اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر امکان بازگشایی بازارهای مسقف با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اتخاذ شد.

آرش رشوند آوه افزود: تنها فروشندگان صنایع دستی در این مجموعه که در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام و گواهی سلامت دریافت کرده اند امکان فعالیت دارند و رستوران ها و کافه های سرای سعدالسلطنه همچنان تعطیل هستند.

وی اظهار داشت: ساعت کاری تعیین شده در این مجموعه براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ۹ تا ۱۸ تعیین شده است.

این مسوول در پایان گفت: به بهره برداران حجره داران این مجموعه برای رعایت نکات بهداشتی توصیه های لازم انجام شده و همچنین برای کنترل بهتر ورود و خروج افراد و همچنین پیشگیری از رفت و آمد معمول شهروندان و برای اینکه تردد در این بازار با توجه به لزوم فاصله گذاری اجتماعی تنها مختص خریداران باشد، تنها درب شمالی و اصلی کاروانسرای سعدالسلطنه در ساعات اعلام شده باز خواهد بود.

۱۲۷ واحد در سرای سعدالسلطنه مشغول به فعالیت هستند که عمده آنها به تولید و عرضه صنایع دستی می پردازند.

کاروانسرای سعدالسلطنه معروف به سرای سعدالسلطنه و یکی از بناهای دوره قاجاریه و از اماکن گردشگری مهم قزوین به شمار می رود.

این مجموعه با 230 حجره و دارای چندین راسته، که در کنار مجموعه بازار سنتی قزوین قرار دارد در اوایل دهه ۹۰ از سوی شهرداری مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و از آن پس به عنوان بازار صنایع دستی مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مکان همچنین در مناسبت های مختلف به ویژه ایام نوروز محل برگزاری جشنواره ها، همایش ها و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در سطوح ملی و استانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.