مریم بهروزی، کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، امروز شاهد گذر موجی ضعیف از سطح استان خواهیم بود که این پدیده بارش‌های پراکنده و ضعیفی را تا اواخر وقت امروز به همراه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر فردا /چهارشنبه/ به تدریج شاهد ورود سامانه بارش زا جدید همراه با رعد و برق و وزش باد به استان خواهیم بود که تمامی سطح منطقه را فرا خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ورود سامانه جدید بارشی، احتمال ریزش تگرگ در برخی مناطق استان را نیز به همراه خواهد داشت، افزود: این سامانه بارشی از اواخر وقت پنجشنبه به تدریج استان را ترک و برای روز جمعه وضعیت جوی به نسبت پایداری پیش‌بینی میشود.  

بهروزی خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته آوج با ۴ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و نوسان دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.