به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی علیخانی روز دوشنبه در کمیته اشتغال پایدار روستایی استان اظهار داشت: توجه به اشتغال روستایی می‌تواند به کاهش مهاجرت منجر شده و به توسعه پایدار روستایی هم کمک کند.

وی اضافه کرد: رویکرد دولت حمایت از بخش تولید و اشتغال روستایی است و تلاش شده تا تسهیلات مناسبی در اختیار این بخش قرار گیرد.

۱۶۴ طرح اشتغال روستایی در قزوین آماده دریافت تسهیلات است

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت :۱۶۴ طرح اشتغال روستایی استان قزوین که در سامانه «کارا» ثبت شده‌اند، آماده تعیین تکلیف و دریافت تسهیلات بانکی هستند.

علیخانی تصریح کرد: این طرح‌های اشتغال روستایی در استان برای تعیین تکلیف و معرفی به بانک‌های عامل آماده شده که باید به سرعت وضعیت آنها مشخص شود.

وی گفت: برای این تعداد طرح حدود ۴۵ میلیارد تومان اعتبار بانکی تخصیص داده شده و آماده پرداخت است.

علیخانی افزود: از سال گذشته تاکنون یک هزار و ۵۷۹ طرح اشتغال روستایی به بانک‌ها معرفی شدند که موفق شدند ۲۱۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کنند.

وی یادآور شد: همچنین تاکنون به ۸۴۹ طرح حمایتی و ۷۳۰ طرح غیر حمایتی تسهیلات بانکی برای اشتغال پرداخت شده است.

علیخانی بیان کرد: دولت تاکید دارد پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام و یا با پیشرفت فیزیکی بالا اختصاص داده شود.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: همچنین مجموع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان قزوین ۲۶۵ میلیارد تومان است که ۷۳ درصد در طرح‌های کشاورزی، ۱۴ درصد در حوزه خدمات، ۷ درصد در عرصه صنعت و ۵ درصد در حوزه سرمایه در گردش پرداخت شده است.

به گفته علیخانی بررسی‌های دیوان محاسبات نشان می‌دهد فقط ۹ طرح اشتغال زا در استان با موانعی مواجه شده که بیانگر موفقیت این طرح‌ها در حوزه تولید و اشتغال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.