مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: از این میزان یک میلیون و ۳۰۰ تن ذرت علوفه ای است.

تورج بنیادی ادامه داد: سطح زیر کشت ذرت علوفه ای در مزارع استان قزوین امسال ۲۴ هزار و ۴۰۰ تن است که نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نداشته است.

وی اظهار داشت: امسال همچنین ۲۵ هزار هکتار از مزارع استان قزوین به زیر کشت یونجه رفته است که پیش بینی می شود از این اراضی حدود ۳۰۰ هزار هکتار محصول علوفه ای برداشت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین گفت: حدود یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز امسال به کشت دیگر گیاهان علوفه ای از جمله خللر و ماشک اختصاص پیدا کرده که میزان تولید پیش بینی شده برای آنها ۱۲ هزار تن است.

بنیادی اظهار داشت: کشاورزان قزوینی طی 2 سال گذشته با توجه به بارندگی های مناسب و همچنین تقاضای بازار (صنعت دامپروری) برای کشت گیاهان علوفه ای استقبال خوبی نشان داده اند.

وی افزود: امیدواریم با وجود حفظ سطح زیر کشت با استفاده از بذور اصلاح شده، آبیاری مناسب و کشت مکانیزه شاهد رشد تولید گیاهان علوفه ای در استان قزوین باشیم.

استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی (باغی و زراعی) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.