محمد درافشانی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: جشنواره بهار همدلی شامل برنامه ها و مسابقات متنوع مذهبی و فرهنگی است که ایام ماه مبارک رمضان میزبان خواهد بود.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه های این جشنواره، پویش قرائت قرآن کریم است که در آن شهروندان هر روز به نیت یک شهید یک صفحه از قرآن کریم را قرائت می کنند.

درافشانی، برگزاری مسابقه قرائت قرآن ویژه کودکان و نوجوانان را از دیگر بخش های این جشنواره برشمرد و گفت: کودکان و نوجوانان در این بخش می توانند فیلم قرائت خود را ضبط کرده و به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

وی،  مسابقه عکس زیباترین و ساده ترین سفره افطاری را از دیگر برنامه هایی خواند که در قالب جشنواره "بهار همدلی" توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار می شود.

درافشانی افزود:مسابقه اذان ویژه نوجوانان و جوانان از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در این جشنواره است و در این راستا نوجوانان و جوانان می توانند فایل‌های صوتی ضبط شده خود را جهت شرکت به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند

وی اضافه کرد:این مسابقه با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و خانواده‌های آنان در ایام تعطیلی به علت پیشگیری از شیوع کرونا و در بستر فضای مجازی طراحی و اجرا شده است.

درافشانی تصریح کرد: از دیگر موضوعات جشنواره، اجرای طرح همدلی است که در این طرح ارزاق در مراکز فرهنگی سازمان، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین تهیه و به نیازمندان محله با حمایت خیرین اهدا می شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان مسابقه کتابخوانی گوهر ولایت برای روزه‌داران پیش‌بینی شده تا شهروندان در این ماه انس و الفت بیشتری با کتاب بگیرند،افزود: منبع مسابقه کتابخوانی، کتاب زندگی امام حسن مجتبی (ع) به نویسندگی سید هاشم رسولی محلاتی است که pdf کتاب بصورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

درافشانی افزود: مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه هایی است که برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده و علاقه مندان می توانند نقاشی های خود را با موضوع ضیافت الهی ماه رمضان به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

وی افزود: به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان؛مسابقه قصه های قرآنی با هدف انس بیشتر کودکان و نوجوانان قزوینی با کلام الله مجید و قصه های قرآن و ترویج آموزه های قرآنی نیز برگزار می شود و علاقمندان می توانند با ارسال فایل قصه خوانی صوتی در این مسابقه شرکت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.