سرهنگ امیرحسام عزیزی روز چهارشنبه در نشست کارگروه قاچاق و کالای ارز قزوین افزود: سال گذشته ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در استان  ۳۲۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال بود.

این مسوول انتظامی با بیان اینکه رویکرد ناجا در مبارزه با قاچاق کالا بیشتر در بحث تشکیل پرونده های با ارزش بالاست، اظهار داشت: سال گذشته ۷۸۴ پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شد که از این تعداد ۳۸ پرونده با ارزش بالای یکصد میلیون ریال بود که نسیت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۱ درصدی مواجه بود.

این فرمانده انتظامی، تعامل و همکاری همه سازمان‌ها و نهادها در راستای مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان را ضروری عنوان کرد و گفت: عمده کالاهای مکشوفه در استان در سال گذشته شامل مشروبات الکلی، پوشاک، دخانیات و موارد محترقه و دارو بود.

سرهنگ عزیزی، برخورد جدی و قاطع پلیس با عوامل تهیه و توزیع قاچاق کالا را ماموریت اصلی ناجا برشمرد و اظهار داشت: پلیس در برخورد با اخلال‌گران اقتصادی مصمم است.

وی ادامه داد: پلیس آگاهی استان سال گذشته با عملیات های فرا استانی و همکاری با استان هایی که مبدا کالای قاچاق بوده اند، موفق به کشفیات زیادی شد و در این رابطه ۱۵ پرونده مشترک با استان های زنجان، کردستان و تهران تشکیل شد که ۱۱ پرونده مربوطه به مشروبات الکی و سه مورد دخانیات و یک مورد موارد متفرقه بود.

سرهنگ عزیزی تصریح کرد: طی این مدت  تعداد خودروهای توقیفی حامل کالای قاچاق ۳۲۳ دستگاه گزارش شد و ۹۴۳ متهم در این خصوص دستگیر شدند که از این تعداد  ۹۱۵ نفر مرد و ۲۸ تفر متهم زن بودند.

این مسوول با اشاره به کمبود برخی تجهیزات که موانع سازمانی و خودرویی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اضافه کرد: امیدواریم با مرتفع شدن این موارد و تقویت تجهیزات خودرویی در استان گام های بهتری در راستای مبارزه با قاجاق کالا  برداشته شود.

وی در پایان گفت: شیوع ویروس کرونا در میزان  ورود کالاهای قاچاق در استان بی تاثیر نبوده و مقدار ورودی کالا به استان کاهش پیدا کرده و باعث کاهش کشفیات  طی این مدت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.