سعید حوائج روز سه‌شنبه در جلسه تبیین نقشه راه هوشمندسازی نظام مالیاتی که با حضور معاونان، مسوولان اداره حراست و دادستانی و روسای امور مالیاتی برگزار شد، تصریح کرد: سازمان مالیاتی برای تشخیص عادلانه مالیات نیازمند داده‌ها، اطلاعات جامع و واقعی است و راهی جز دستیابی به اطلاعات همه دستگاه‌های ذیربط در خصوص مبادلات، معاملات، دارایی‌ها، و سرمایه افراد وجود ندارد.

به گفته وی، تکمیل پایگاه اطلاعات زمینه مقابله با فرار مالیاتی را فراهم کرده و در کنار رشد و توسعه اقتصادی کشور، تحقق درآمدهای مالیاتی نیز میسر خواهد شد و با تکمیل پایگاه اطلاعاتی نیز شاهد حذف کامل شیوه علی‌الراس از نظام مالیاتی خواهیم بود.

وی به اقدامات صورت گرفته در خصوص بسترسازی برای اجرای طرح هوشمندسازی و تکمیل پایگاه اطلاعاتی سازمان اشاره و اظهار داشت: اجرای مواد ۱۶۹ و ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم، نصب پایانه‌های فروشگاهی و ایجاد پنجره واحد خدمات از مهم‌ترین اقدامات در راستای اجرای طرح هوشمندسازی به شمار می‌رود.

حوائج خاطرنشان کرد: راه‌اندازی موتور ریسک‌ (روش حسابرسی مبتنی بر ریسک در نظام‌های نوین مالیاتی)، حذف تشخیص علی‌الراس و تولید اظهارنامه‌های پیش فرض و برآوردی از برنامه‌های آینده سازمان است که براساس آن با پردازش الکترونیکی اطلاعات نقش عنصر انسانی در فرآیند تشخیص و وصول مالیات به حداقل ممکن می‌رسد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین هدف از مالیات‌ستانی را اجرای عدالت دانست و افزود: در تعریف جهانی از واژه مالیات به عنوان وسیله‌ای برای اشاعه عدالت و تعدیل ثروت نام برده شده که با انجام آن در جامعه و افزایش آگاهی عمومی درخصوص کارکردهای مالیاتی می‌توان زمینه همکاری و مشارکت مردم را افزایش داد.

حوائج بر ضرورت همراهی کارکنان و ارایه پیشنهادات سازنده جهت تسهیل در اجرای برنامه‌های سازمانی تاکید و ابراز امیدواری کرد که با تلاش کارکنان امور مالیاتی و رعایت حقوق مودیان بتوانیم رضایت ارباب رجوع و انتظارات سازمان امور مالیاتی کشور را برآورده سازیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.