نصرت الله علیرضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مردم و اصناف و رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از حضور غیرضرور در بیرون از خانه و جلوگیری از اجتماعات این شرایط را حفظ کرده و شهرستان آوج همچنان عاری از کرونا باشد.

فرماندار آوج گفت: از حیث ابتلا به کرونا شهرستان آوج پایین تری میزان آمار مبتلایان به استان قزوین را داشته است.

وی همچنین گفت: همکاری اصناف شهرستان آوج در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بسیار مطلوب و مثال زدنی بود و ۶۰۰ واحد صنفی این شهرستان که ارایه دهنده اقلام غیرضروری بودند به صورت خودجوش و داوطلبانه برای حفظ سلامتی شهروندان تعطیل شدند.

وی اظهار داشت: جمعیت بومی غیرساکن آوج نیز همکاری بسیاری خود در این طرح داشتند و در این مدت از انجام سفر به این شهرستان پرهیز نموده و با این کار کمک زیادی به پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در آوج کردند.

فرماندار آوج افزود: در مدت شیوع کرونا تنها سه مورد پلمب واحدهای صنفی متخلف در آوج را داشتیم که نشان از همکاری خوب اصناف با ستاد شهرستانی مقابله و پیشگیری از این ویروس را دارد.

این مسوول اظهار داشت: غربالگری سلامت در بین ۱۰۰ درصد جمعیت ساکن در شهرستان آوج انجام شده و از این حیث رتبه نخست استان قروین را دارا هستیم.

وی افزود: پاکسازی و گندزدایی معابر عمومی نیز با نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان در سطح شهرها و روستاهای آوج به صورت مستمر در حال انجام است.

علیرضایی با اشاره به همسایگی آوج با استان های زنجان، همدان و مرکزی و وجود مسیرهای فرعی روستایی از این استان ها به آوج؛ گفت: با هدف اجرای مطلوب طرح فاصله گذاری اجتماعی اقدام به انسداد هشت راه فرعی ورودی به شهرستان کردیم که نقش مهمی در آمار پایین مبتلایان به کرونا در آوج و همچنین جلوگیری از ورودی خودروهای با پلاک های با آمار مبتلایان بالا ه استان قزوین داشت.

آوج به مرکزیت شهری به همین نام با ۲ بخش مرکزی و آبگرم در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.