قدرت الله مهدیخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از پیگیری و بازدیدهای مشترک با شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، تصرفات واقع در انتهای رودخانه یالیان تا روستای کوچار در شهرستان البرز شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع از بستر رودخانه یالیان باید آزادسازی شود، افزود: هم اکنون دستورات قضایی لازم اخذ شده و آماده عملیات لایروبی و رفع تصرف در این رودخانه هستیم.

مهدیخانی رودخانه یالیان را یکی از نقاط تهدیدآمیز در مواقع بارانی و وقوع سیل عنوان کرد و گفت: چندی پیش به خاطر مشخص نبودن انتهای این رودخانه و متصل شدن آن به زمین‌های کشاورزی شاهد خسارات ناشی از سیلاب و طغیان رودخانه بودیم که این رفع تصرفات به ساماندهی بستر و حریم این رودخانه منجر می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین خاطرنشان کرد: لایروبی رودخانه‌های استان قزوین از زمان وقوع سیلاب در سیلاب سال ۹۸ آغاز شد  و قرار شد تا با شناسایی رودخانه‌های در معرض تهدید، بتوانیم شدت حوادث غیرمترقبه را کاهش داده و از خسارات ناشی از سیل جلوگیری کنیم.

استان قزوین دارای ۱۵۲ شاخه رودخانه است که از این میان رودهای شاهرود، حاجی عرب، یالیان، خررود و ابهررود از شاخص‌ترین‌های آن به حساب می‌آیند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.