فاطمه محمدبیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در اطلاع رسانی بیماری کرونا، نبود آمارهای دقیق از کمبودهای این حوزه است که باعث شده نتوانیم به خوبی وضعیت بین نیازها و موجودی را ارزیابی کنیم.

وی اضافه کرد: امروز مدیران کل ادارات باید اعلام کنند که در حوزه اقلام بهداشتی چه تعداد کالا نیاز بوده و چه تعداد تاکنون تامین شده است؛ اگر به روانشناس یا نیروی جهادی نیاز داریم، باید اعلام کنیم که با تامین چند نفر مشکلمان برطرف می‌شود.

محمدبیگی بر آینده پژوهی و تحلیل وضع موجود در حوزه بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: امروز باید به این نتیجه رسیده باشیم که کدام مناطق استان قزوین ضدعفونی شده و کدام مناطق هنوز یکبار هم تحت ضدعفونی و گندزدایی قرار نگرفته‌اند که این برآوردها و تحلیل‌ها وظیفه تیم آینده پژوهان است.

این نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی افزود : گزارش‌های زیادی به دست ما رسیده مبنی بر اینکه اقلام بهداشتی در سطح استان قزوین به خوبی توزیع نمی‌شود، این اصلا درست نیست و ما در قبال مردم مسؤول هستیم که روی شبکه توزیع مدیریت داشته باشیم.

محمدبیگی تصریح کرد: اگرچه میزان تولیدات ماسک در استان قزوین افزایش یافته است، اما باید درجه بندی و اولویت این کالاها در دستور کار قرار گیرد و مشخص شود کدام ماسک متعلق به مردم و کدام یک مخصوص کادر درمان و پزشکی است.

وی تاکید کرد: تمام سازمان‌های نظارتی باید این روزها وارد عمل شده و اجازه ندهند که ماسک و دستکش به قیمت چندبرابری به دست مصرف کننده برسد، در حال حاضر شرایطی فراهم شده که داروخانه ماسکی برای فروش ندارد، اما برخی سوپرمارکت‌ها یک عدد ماسک را ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

محمدبیگی با بیان اینکه مقابله با کرونا را نباید با نگاه اداری و دستورالعمل دنبال کرد، اظهار داشت: نگاه مدیران استان قزوین برای مقابله با بیماری کرونا باید عملیاتی باشد، یعنی تمام اقدامات در ۴۰ روز اول و دوم، مرحله حاد و پساحاد و در نهایت مزمن شدن و ریشه کن کردن بیماری دنبال شود.

وی یادآور شد: در آینده اجتماعات مذهبی ماه مبارک رمضان و اربعین حسینی (ع) را در پیش رو داریم که لازم است تا قبل از رسیدن به آن، همه تمهیدات لازم برای پیشگیری از این بیماری مورد تاکید قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.