داود ارجینی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: با شیوع ویروس کرونا در استان تعدادی از همشهریان و هم استانی‌ها تحت تأثیر قرار گرفته و امروز با مشکلات متعدد معیشتی و شغلی مواجه هستند.

وی افزود: با توجه به تأکید فراوان مقام معظم رهبری بر کمک‌های همدلانه مردم به این خانواده‌ها، پویش سهم من از کرونا توسط هلال احمر در استان اجرا می‌شود. 

این مسوول در ادامه اشاره کرد: جمعیت هلال احمر استان با هماهنگی کارشناسان، صاحب نظران و تعدادی از نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد راهکارهای لازم برای اجرای هرچه بهتر پویش سهم من از کرونا را به منظور جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی از مردم مؤمن و انسان دوست استان بررسی کرد تا با همکاری و همراهی همه، کمک‌های قابل قبولی برای خانواده‌های متأثر از این بیماری، جمع آوری شود. 

ارجینی افزود: پویش سهم من از کرونا از طریق نرم افزار و شبکه‌های مجازی، الکترونیکی، گروه‌های مختلف و تشکل‌های مردم نهاد برای جمع آوری کمک‌های مردم اقدام کرده و به حمایت از همشهریان و هم استانی‌های آسیب دیده از این بیماری و مقابله با کرونا وارد عمل خواهد شد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان از مردم نوع دوست استان درخواست کرد همانند حوادث گذشته اینبار نیز به کمک هموطنان نیازمند و آسیب دیده از کرونا بشتابند و در این پویش مشارکت داشته باشند.

وی عنوان کرد: شعب جمعیت هلال احمر در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی شامل برنج، روغن، ماکارونی، قند، چای، حبوبات، سویا و... است و همچنین هموطنان عزیز می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب ٥٢٨٦٨٦٨٦٣٧ و شماره کارت ٦١٠٤٣٣٧٤٢٨٤٩٢٩٦٩ به نام خیران جمعیت هلال احمر استان یا شماره حساب ٩٩٩٩٩ نزد کلیه بانک‌ها واریز کرده یا از طریق کد دستوری #٢٨١١٢ در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر سه‌شنبه ۲۶ فروردین در مجموع ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به چهار هزار و ۶۸۳ نفر رسیده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.