مریم بیدخام روز سه شنبه در نشست هماهنگی با کمیته های رزمایش همدلی و کمک های مومنانه با اشاره به تاکیدات مقام معظم هبری در خصوص راه‌اندازی پویش همدلی، افزود: اطلاعات این بانک در اختیار نهادهای عضو کمیته معیشتی استان و نهادهای خیریه و نیکوکاری قرار خواهد گرفت تا از موازی کاری جلوگیری شده و کمک ها به نیازمندان واقعی برسد.

وی با اشاره به خسارت های اقتصادی ایجاد شده در پی شیوع بیماری کرونا ،اظهار داشت: ستاد کمک های مومنانه در استان با مشارکت همه دستگاه ها، خیران و بازاریان و واحدهای تولیدی ایجاد شده و شماره حساب مشترک در اختیار این نهادها قرار داده است .

بیدخام تاکید کرد: برای اینکه جمعیت بیشتری از افراد نیازمند تحت پوشش قرار بگیرند و موازی کاری کمتر انجام شود پویش ها و تلاشهای سازمانی و مردمی در قالب ستاد کمک های مومنانه سازماندهی می شود.

وی  ادامه داد: این طرح برای کمک به شغل های که افراد درآمد روزانه داشتند و با شیوع بیماری کرونا دچار آسیب شدند و  شناسایی این افراد در صنوف مختلف شامل کارگران فصلی ، دستفروشان و رانندگان تاکسی و حمل و نقل شروع شده و درخصوص شیوه کمک به آن‌ها تصمیم گیری می‌شود.

این مسوول تصریح کرد: استفاده از مشارکت و ظرفیت مردمی در اجرای طرح کمک مومنانه برای ایجاد حس همدلی در دستور کار قرار دارد و فرمانداری‌ها  با کمک پایگاههای بسیج محلات و سپاه با محوریت دفتر امام‌جمعه در شهرستان‌های استان کار شناسایی افراد و جمع‌آوری کمک‌ها را برعهده دارند.

وی از همراهی مردم و خیرین در کمک رسانی به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا قدردانی کرد و گفت: امیدواریم تا با تداوم این روند پیش از آغاز ماه مبارک رمضان مرحله نخست توزیع اقلام معیشتی شروع شود.

بیدخام، ظرفیت بسیج، مساجد و دستگاه های اجرایی برای توزیع درست و به موقع بسته های معیشتی را بسیار موثر دانست و گفت: به مدد شبکه های شکل گرفته در قالب بسیج، مساجد و فرمانداری و دهیاری ها توزیع بسته های معیشتی به بهترین شکل ممکن و با رعایت حفظ کرامت انسانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمک های مومنانه براساس اولویت‌بندی و به منظور دستگیری از اقشار نیازمند تدارک دیده شده است، افزود: شماره حساب مشترک بزودی در فضای مجازی و بیلبوردهای شهری تبلیغ خواهد شد و سه  کمیته مشخص با حضور بسیج محلات ؛ سپاه ،هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره) ؛ بهزیستی ، تامین اجتماعی و اداره کل و امور اجتماعی با محوریت  دفتر امام جمعه پیش از ماه مبارک رمضان به شناسایی افراد نیازمند و کمک به آنها خواهد پرداخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.