محمد افشار روز سه‌شنبه در نشست هماهنگی و مقابله با بیماری کرونا افزود: متاسفانه خیلی از مدیران عامل کارخانجات به کارگران اجبار می‌کنند که باید برای تایید سلامت کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه کنند و این مسئله باعث افزایش زنجیره انتقال بیماری می‌شود.

وی اضافه کرد: ورود هرگونه کارگر به مراکز درمانی و بیمارستان ها به علت ازدحام بیماران و همچنین هزینه‌های سنگین به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و شرایط لازم برای تست و آزمایش کرونا باید درون واحدهای تولیدی فراهم شود.

افشار با بیان اینکه بازگشایی واحدهای صنفی به عادی شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی منجر شده است،اظهار داشت: از چند روز گذشته تاکنون شاهد هستیم که روند رفت و آمد شهروندان به مراکز شهر افزایش یافته و حتی به ترافیک منجر شده که می تواند منجر به افزایش شیوع کرونا شود.

این مسؤول در خصوص واحدهای صنفی متخلف نیز تصریح کرد: گزارش هایی به دست ما رسیده در مورد برخی اصناف مانند آرایشگاه‌ها که قرار بود تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی تعطیل باشند، اما این واحدهای در برخی نقاط شروع به کار کرده‌اند و نیاز است که دستگاه های نظارتی به این موضوع ورود کنند.

افشار خاطرنشان کرد: برخی از اصناف نیز اگرچه کد سامانه سلامت دریافت کرده‌اند اما فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده و باید ملزم به رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی بشوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.