پیمان نامدار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در مدتی که با شیوع ویروس کرونا در استان مواجه شده ایم با تلاش ایثارگرانه کادر درمانی، پزشکی، پرستاری و خدماتی بیمارستانها تلاش کرده ایم زمینه بهبود بیماران را مهیا کنیم.

نامدار تصریح کرد: تلاش‌های انجام شده در بیمارستانها توسط کادر درمانی و بهداشتی که بی نظیر است در کنار مشارکت مردم و همراهی آنها با توصیه‌ها و هشدارهای اعلام شده موجب شده که در حال حاضر روند بیماری رو به کاهش و نزول باشد.

وی گفت: هرچند این روند خوشحال کننده است اما کوچک‌ترین سهل انگاری و بی توجهی مردم به مراقبت‌های بهداشتی و توصیه‌ها می‌تواند اوضاع را تغییر دهد و به سمت خیزش دوباره بیماری برویم و همه تلاش‌ها هدر برود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: تا امروز تعداد کسانی که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده به یک هزار و ۱۰۷ نفر رسیده است.

نامدار بیان کرد: تاکنون ۷۲۷ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و ۲۴۶ نفر هنوز بستری هستند و ۲۵ نفر نیز در نقاهتگاه دوران بهبودی را طی می‌کنند.

وی تعداد جان باختگان بیماری کرونا را ۱۶۳ نفر اعلام کرد.

نامدار از شهروندان خواست در سامانه خود اظهاری ثبت نام کرده و وضعیت سلامت یا بیماری خود را مشخص کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ۱۵۰ هزار و ۱۷۴ نفر با سامانه تماس گرفته و سلامت خود را اظهار کرده اند و ۸۵ درصد تماس‌ها پیگیری شده است.

طرح فاصله گذاری اجتماعی تداوم یابد

وی با اشاره به اهمیت تداوم طرح فاصله گذاری افزود: مهمترین راهکار مقابله با ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی، شستشوی مستمر دست با آب و صابون، رعایت فاصله اجتماعی و ماندن در خانه بهترین راهکار مقابله با ویروس کرونا محسوب می‌شود از همه شهروندان انتظار داریم در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

نامدار بار دیگر از تلاش کادر درمانی، پرستاری و پزشکان در درمان بیماران تشکر کرد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.