مهدی امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به اهمیت حفظ سلامت شهروندان، اظهار کرد: از نخستین روزهایی که خبر ابتلا به ویروس کرونا در کشور منتشر شد و با ابلاغ دستورالعمل‌های پیشگیرانه مجموعه شهرداری در خصوص پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کووید ۱۹، این سازمان با اقدامات متعدد ملزم شد تا در چارچوب اختیارات ستاد پیشگیری از اپیدمی کرونا وارد عمل شود.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در ستاد تفکیک در مبدا این سازمان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: پس از اعلام شیوع این بیماری، الزام توزیع روزانه دستکش و ماسک به عوامل اجرایی و ناوگان تحت پوشش به پیمانکار ابلاغ و در همین راستا گشت و بازدیدهای مستمر و شبانه‌روزی مبنی بر ممانعت از ادامه فعالیت عوامل غیرمجاز و فعال که فاقد تجهیزات بهداشتی بودند در دستور کار قرار گرفت.

این مسوول اضافه کرد: پس از اعلام نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در سایر شهرهای کشور، به منظور ارتقای سطح بهداشت معابر و مخازن و همچنین پیشگیری از انتشار آلودگی در شهر قزوین، جمع‌آوری پسماند خشک قابل بازیافت از مخازن و معابر شهر ممنوع و به پیمانکار و تمامی مراکز خرید و فروش ضایعات ابلاغ شد و نصب حدود ۲۰۰ متر مربع بنر جهت اطلاع رسانی نیز در این رابطه صورت گرفت.

به گفته وی، در پی اعلام ممنوع بودن فعالیت عوامل اجرایی جمع‌آوری کننده پسماندهای خشک قابل بازیافت از معابر و مخازن سطح شهر، تیم‌های گشت نظارتی ستاد تفکیک در مبدا سازمان به صورت ۲۴ ساعته و در سه نوبت کاری با فعالان این بخش برخورد کرده و مانع ادامه کار آنان شدند.

وی با بیان اینکه در اسفند ماه گذشته از ۷۰۰ نفری در این بخش فعالیت داشتند، به دلیل عدم تمکین دستورالعملل ممنوعیت فعالیت با ۲۴۶ نفر از آنان برخورد قانونی صورت گرفت، تصریح کرد: از آنجا که این ویروس با سرعت انتشار بالای شیوع یافته و تست کرونا چند تن از شهروندان قزوینی نیز مثبت اعلام شد برای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از انتشار آلودگی، عملیات جمع‌آوری پسماندهای خشک قابل بازیافت از مبادی تولید (درب منازل و سامانه خرید) تعطیل و فعالیت واحدهای صنفی خرید و فروش ضایعات نیز ممنوع شد.

وی با اشاره به فعالیت ۸۰ دستگاه وانت و ۳۵ دستگاه چرخ‌دستی در بخش جمع‌آوری پسماند خشک قابل بازیافت در شهر قزوین، اظهار داشت: از این تعداد ۱۱ دستگاه وانت عملیات جمع‌آوری از درب منازل را برعهده داشته و ۶۹ دستگاه وانت و چرخ دستی نیز سامانه خرید را تشکیل می‌دادند که پس از اعلام ممنوعیت فعالیت در این حوزه، تیم‌های گشت نظارتی ستاد تفکیک در مبدا با ۲۴ دستگاه خودرو وانت و ۱۷ دستگاه چرخ‌دستی به دلیل عدم تمکین  دستورالعمل ممنوعیت فعالیت، برخورد قانونی به عمل آمد.

امینی به تمکین نکردن برخی از مراکز خرید و فروش ضایعات و عوامل اجرایی آن به ابلاغ ممنوعیت فعالیت در این ایام نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در شهر قزوین بیش از ۵۰ واحد صنفی در خرید و فروش ضایعات فعالیت دارند که به تمامی آنها اخطار عدم فعالیت ابلاغ شد اما بی توجهی و فعالیت برخی از فعالان این بخش باعث شد مجوز پلمپ مراکز خرید و فروش ضایعات و برخورد با عوامل اجرایی متخلف در سطح شهر از قوه قضاییه و دادستانی اخذ و اجرایی گردید.

وی اضافه کرد: در همین راستا چهار واحد صنفی خرید و فروش ضایعات پلمپ شد که در صورت مشاهده هرگونه فعالیت و تردد در سایر مراکز و واحدهای فعال، تیم‌های گشت نظارتی سازمان بلافاصله اقدامات قانونی را به عمل خواهند آورد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از تمامی واحدهای صنفی خرید و فروش ضایعات و عوامل جمع‌آوری کننده ضایعات سطح شهر خواست تا برای حفظ سلامت خود و شهروندان، تا بهبود شرایط و بازگشت به حالت عادی در این حوزه فعالیتی نداشته باشند.

وی، به موقت بون تعطیلی عملیات جمع‌آوری پسماند خشک قابل بازیافت از مبادی تولید اشاره و تصریح کرد: شهروندان ساکن در محدوده تحت پوشش طرح تفکیک در مبدا توجه داشته باشند تعطیلی عملیات جمع‌آوری و حمل پسماند خشک قابل بازیافت از درب منازل موقت بوده و پس از رفع انتشار بیماری و پایداری شرایط از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.