اکرم نجفی روز سه شنبه با اعلام این مطلب به ابلاغ دستورالعمل به دهیاریها اشاره کرد و افزود: دهیاران در پاکسازی و ضدعفونی روستاها به نکات ابلاغی توسط کمیته بهداشت محیط ستاد مبارزه با ویروس کرونا توجه نمایند.

وی یادآورشد: کلیه افرادی که در گندزدایی دخالت دارند الزاما باید مجهز به ماسک ، دستکش و ضرورتا لباس یا کاور از جنس نایلون و پلاستیک باشند.
به گفته نجفی مناسب ترین و اقتصادی ترین ماده گندزای محیطی ترکیبات هیپوکلرید سدیم می باشد که نحوه تهیه و استفاده از محلول گندزدای محیطی، تواتر زمانی و واحد متوالی گندزدایی نیز طی دستورالعملی به کلیه واحدهای تابعه ابلاغ گردیده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: عملیات گندزدایی روستاها باید با آموزش و نظارت کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای صورت پذیرد و از پاشیدن ماده گندزدا روی عابر بانک‌ها نیز اکیداً خودداری شود.

نجفی تاکید کرد که دهیاران دقت داشته باشند که نیازی به گندزدایی سطح معابر و خیابان‌ها نمی باشد.

وی از تلاشهای دهیاران در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد و از آنان خواست به منظور ساماندهی اقدامات و کسب موفقیت بیشتر در مقابله با بیماری کرونا و همچنین جلوگیری از آسیبهای زیست محیطی آتی، نسبت به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی ابلاغی توسط مدیریت بحران استان توجه نمایند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان قزوین به ۷۰۳ تن افزایش یافت و متاسفانه ۸۵ تن از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان جان خود را از دست داده اند.

تاکنون 53 درصد جمعیت استان قزوین توسط مراقبین سلامت در شهرها و روستاها پایش سلامت شده و در همین رابطه 11 هزار نفر به پزشکان ارجاع شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.