کیانوش کاکاوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به‌منظور پاسخگویی به ابهامات، مدیریت و جلوگیری از شکل گیری شایعات، پایش و اطلاع رسانی از عملکرد و برنامه‌های این سازمان در ایام نوروز ۱۳۹۹، ستاد ویژه خبری، اطلاع رسانی در اداره روابط عمومی این سازمان تشکیل و این ستاد تا ۱۶ فروردین ماه سال آینده در قالب ستادهای خبری و اطلاع رسانی فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی به منظور خدمات رسانی بهینه به عموم مردم و مدیریت تأمین امنیت غذایی مردم و بلایای طبیعی بخش کشاورزی و حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی، کشیک‌های نوروزی تشکیل داده است افزود: سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌ها ی وابسته با راه اندازی سامانه‌های ارتباطی در زمینه‌های حفاظت اراضی کشاورزی، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، تخریب، تصرف اراضی ملی، عرضه فرآورده‌های خام دامی خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز، تأمین امنیت غذایی و … در ایام نوروز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و پاسخگویی به شهروندان است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی گشت‌های یگان حفاظت از عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قرار دارند و این گشت‌های آماده دریافت هرگونه گزارش و اطلاعات مردمی در خصوص تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ملی در سراسر استان هستند.

کاکاوند اضافه کرد: جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی هستند.

وی تاکید کرد: همچنین سامانه ارتباطی ۱۵۵۹ از طریق باشگاه کشاورزان نیز خدماتی نظیر اطلاعات خدمات فنی و مشاوره‌ای در امور زراعی و باغبانی، خدمات پس از فروش نهاده به بهره برداران عضو این باشگاه ارائه می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: به منظور حفظ سلامت مردم در ایام نوروز، سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان آماده دریافت و پیگیری گزارش شهروندان در زمینه هرگونه عرضه فرآورده‌های خام دامیِ خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز و … است.

وی در ادامه از آماده باش نیروهای معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت حفظ نباتات در سازمان برا ی مبارزه با سن غلات و ملخ خبر داد و بیان کرد: همچنین به منظور کنترل آفت و مبارزه با آفت سن غلات مدیران و کارشناسان این سازمان بصورت شبانه روز در قالب کشیک‌های نوروزی آماده خدمات رسانی به کشاورزان و بهره برداران بخش هستند و با حضور در مزارع و باغات نسبت به ردیابی آفات و بیماری‌ها، بازدید از فروشگاه‌ها و نهالستان‌ها اقدام خواهند کرد.

کاکاوند با بیان اینکه بهره برداران و سرمایه گذاران بخش کشاورزی تا اطلاع ثانوی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه از مراجعه غیرضروری به سازمان جهادکشاورزی، مدیریت‌های جهادکشاورزی در شهرستانها و سایر ادارات تابعه خودداری کنند افزود: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق سامانه‌های مشخص شده ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.