محمد قاسمی روز دوشنبه با اعلام ممنوعیت برپایی تجمع مردمی به بهانه برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال و برخورد با متخلفان که نظم عمومی را مختل کنند، گفت: مراسم چهارشنبه آخر سال یکی از سنن ایرانیان است که متاسفانه به دلیل فرهنگ‌سازی نادرست، رعایت نکردن موارد ایمنی از سوی برخی از شهروندان و غفلت و هیجانات لحظه‌ای افراد به خصوص جوانان همه ساله، شیرینی نوروز را به کام بعضی از خانواده‌ها تلخ کرده و گاهی مواقع، افرادی جان خود را به دلیل بی توجهی به هشدارها از دست می‌دهند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که با کار جهادی و ایثارگرانه خود به صورت شبانه روزی در خدمت بیماران هستند، افزود: با توجه به گسترش و شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا و ابتلای هزاران نفر از هموطنان به این ویروس، کشور در شرایط حساسی قرار دارد و بر اساس توصیه موکد پزشکان و کارشناسان تنها راه پیشگیری از شیوع این ویروس قطع زنجیره انسانی، قرنطینه خانگی، پرهیز از عبور و مرور غیر ضروری در معابر شهری و به خصوص مناطق شلوغ است و به همین خاطر برگزار نکردن مراسم چهارشنبه، می‌تواند یکی از راه‌های جلوگیری از گسترش و شیوع ویروس کرونا باشد.  
وی یادآور شد: ماندن در خانه و افزایش نیافتن بیماران و در نتیجه کاهش مراجعان به مراکز درمانی، کمترین کاری است که عموم مردم می‌توانند در قبال زحمات پزشکان داشته باشند، چون در صورت کاهش مبتلایان، خدمات پزشکی به صورت مطلوب‌تر ارائه خواهد شد و پزشکان با فراغ بال به درمان بیماران بستری می‌پردازند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: مطابق دستور قضایی به ضابطان و در راستای پیشگیری از وقوع جرم و شیوع ویروس کرونا، برپایی هرگونه تجمع به بهانه برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال ممنوع است و به شهروندان و خصوصا خانواده‌های محترم توصیه می‌شود از حضور خود و فرزندانشان در چنین تجمعاتی جدا خودداری کنند تا از ابتلا افراد بیشتر به این ویروس جلوگیری شود.
قاسمی بیان داشت: با توجه به این موارد، برپایی مراسم چهارشنبه سوری در سال جاری اصلا به مصلحت نبوده و نافی سلامت عمومی است و می تواند موجبات ابتلا بسیاری از افراد را به ویروس کرونا فراهم کند.

وی گفت: انتظار این است که شهروندان فهیم، انقلابی و همیشه در صحنه با توجه به شرایط موجود و مسئولیت پذیری اجتماعی، مانع شیوع بیشتر این بیماری شوند.
این مقام قضایی استان با بیان اینکه در صورت توجه نکردن به هشدارها با متخلفان برخورد قاطع و بازدارنده می‌شود، اذعان داشت: دستگاه قضایی با افرادی که به تذکرات توجه نکرده و اقدام به برپایی تجمعات در چهارشنبه آخر سال نمایند و آرامش، امنیت و سلامت عمومی را با قانون شکنی خدشه دار کنند، قطعا بدون اغماض برخورد خواهد کرد.
دادستان مرکز استان قزوین تصریح کرد: به منظور پیشگیری از سرقت منازل، اماکن عمومی و دولتی در ایام نوروز و بر اساس بخشنامه رییس قوه قضاییه، مرخصی زندانیان سارق لغو شده است و مطمئنا با تمهیدات اتخاذ شده و حضور شهروندان در منازل و همچنین کاهش مسافرت‌های نوروزی، شاهد کاهش سرقت در ایام تعطیلات خواهیم بود.

وی گفت: ضروری است شهروندان محترم نیز موارد ایمنی را رعایت کرده و هشدارها را جدی بگیرند و دستگاه‌های دولتی نیز نسبت به تامین امنیت و حفاظت از اماکن خود تمهیدات لازم را بیاندیشند تا تعطیلات نوروزی در امنیت، آسایش و آرامش کامل سپری شود.
قاسمی خاطرنشان کرد: در ایام پایان سال و تعطیلات نوروزی باید نظارت‌ها در حوزه بازار، بهداشت و سلامت عمومی تشدید شود و دستگاه‌های متولی و نظارتی نباید از اقدامات نظارتی خود نسبت به زیرمجموعه‌ها و به خصوص صنوف غافل شوند.

وی گفت: قطعا دادستانی نیز ضمن رصد، در صورت لزوم و وصول گزارش‌های مردمی ورود کرده و با متخلفان برخورد مناسب خواهد کرد.
 شهروندان می‌توانند گزارش‌های مردمی خود را در صورت مشاهده تخلفات و مسائل مرتبط، جهت پیگیری به سامانه پیامکی دادسرای قزوین به شماره ۰۹۳۹۲۶۵۸۰۰۶ اعلام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.