دکتر علیرضا مهرعلیان روز دوشنبه در نشست هماهنگی اتاق اصناف قزوین، بر لزوم نظارت و کنترل دقیق بازار با توجه به شیوع ویروس کرونا تاکید و تصریح کرد: تا رسیدن به وضعیت ثبات و پایداری، شهروندان از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده و از منازل خود خارج نشوند.

وی، ضمن درخواست از اصناف برای درک این موضوع و نگاه جامع‌تر، خواستار حرکت ملی در مواجهه با خطر ویروس کرونا شد و افزود: دلیل سرعت انتشار این بیماری در کشور ما نسبت به سایر کشورها به دلیل همکاری نکردن شهروندان در رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با بحران این بیماری است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین، یادآور شد: هر چه گردش کرونا  ویروس بیشتر باشد، خسارت‌های جبران ناپذیری به مردم و دولت وارد خواهد شد که جبران آن امکان پذیر نخواهد بود و به همین دلیل خواستار عزم ملی در حرکت‌های خودجوش، سبقت در تعطیلی بازار و جمع‌آوری دست فروشان و بازارچه‌های سنتی هستیم.

این مسوول امور بهداشتی ضمن قدردانی از تعطیلی خودجوش برخی از اصناف قزوین، گفت: در شرایط کنونی مساله مهم منفعت عامه مردم است و به همین منظور برای قطع زنجیره انتقال باید با مواجهه کمتر، از آلوده شدن افراد بیشتر جلوگیری کرده و انجام این کار جز با همکاری و تعامل آحاد جامعه محقق نخواهد شد.

لزوم تعطیلی کامل واحدهای صنفی غیرضروری

محمد شفیعی، فرماندار شهرستان قزوین در این نشست از احساس مسوولیت و همکاری جمع کثیری از بازاریان سطح شهر قدردانی کرد و خواستار تعطیلی کامل واحدهای صنفی غیرضروری، تا رسیدن به شرایط عادی شد.

وی با بیان اینکه باید شرایط به گونه‌ای مدیریت شود تا کمترین لطمه و آسیب به مردم وارد شود، افزود: با توجه به اهمیت و جدی بودن موضوع، صنوف فعال ضروری، در ارایه خدمات اصول بهداشتی را به طور کامل رعایت کرده و اتحادیه‌های مربوط به صنوف غیرضروری نیز با اعمال برخی محدودیت‌های خاص، اقدام به ارایه خدمت کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال و ازدحام مردم در بازار شب عید، از واحدهای پوشاک، کفاشان، قنادان، چلوکبابی‌ها، طباخی‌ها و موارد مشابه خواست تا ضمن تعطیلی واحدهای خود، از انتشار بیشتر این ویروس در جامعه جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.