رئیس جمعیت هلال احمر استان قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۸۶۵ نفر مشکوک به علایم کرونا بوده و به مراکز درمانی و بیمارستانی معرفی شده اند.

حسن آصفی افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر قزوین در قالب ۱۸ تیم عملیاتی در مبادی ورودی استان و شهرها برای انجام کار غربالگری و تب سنجی مستقر هستند.

این مسوول در خصوص برخی انتقادها در فضای مجازی نسبت به هلال احمر در خصوص اینکه غربالگری از برخی خودروهای ورودی و مسافران در ورودی شهرها انجام نمی شود نیز گفت: همکاران ما با قوت در مبادی ورودی حضور دارند و نسبت به غربالگری افراد می پردازند اما برای این کار ما قوه قهریه در اختیار نداریم و نمی توان به زور برخی مسافران که قصد همکاری با هلال احمر را ندارند غربالگری کرد و در این خصوص باید از ظرفیت نیروی انتظامی استفاده کرد.

وی در ادامه از فعالیت ۴۰ تن از نیورهای جمعیت هلال احمر قزوین برای آماده سازی نقاهتگاه بیماران کرونایی در قزوین در جنب بیمارستان سیار راه اندازی شده در نمایشگاه بین المللی استان خبر داد و گفت: همکاران ما در روزهای سخت فعلی به صورت شبانه روزی کمک حال کادر پزشکی و درمانی استان هستند.

این مسوول با اشاره به راه اندازی پویش اجتماعی سهم من در بحران کرونا با محوریت اطلاع رسانی از مسوولیت های افراد در مقابل این بیماری و تقابل با آن، اظهار داشت: تک تک نیروهای هلال احمر را باید عضو این پویش شمرد و البته باید اذعان کرد که آحاد جامعه باید به این پویش ملحق شوند و در حفظ سلامت خود و دیگر سهیم شوند.

آصفی در ادامه از مردم تقاضا کرد به پویش من در خانه می مانم بپیوندند و به جز ضرورت از منزل خارج نشوند تا به زودی شاهد قطع زنجیره شیوع کرونا باشیم.

۴۰۷ نفر در استان قزوین تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.