عیسی قبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان قزوین، صدور مجوز، احداث، راه‌اندازی و حتی تغییر خطوط تولید واحدهای صنعتی برای تولید مواد ضدعفونی کننده علیه این بیماری در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تولید ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده در استان قزوین به مرز خودکفایی رسیده‌ایم، اظهار داشت: همت تولیدکنندگان این استان برای تامین و توزیع مواد ضدعفونی در بازار یک دستاورد بزرگ اقتصادی به حساب می‌آید که به جزو کار جهادی ممکن نبود.

قبادی هم چنین به تاسیس چندین شرکت اینترنتی برای فروش اقلام و مایحتاج ضروری مردم خبر داد و گفت: با هدف حفظ سلامت جامعه در مقابله با بیماری کرونا و کاهش مراجعات مردمی به مراکز خرید، چند شرکت اینترنتی در استان قزوین تاسیس شده تا خرید و تحویل کالاها از این طریق صورت پذیرد.

معاون اقتصادی استاندار دغدغه اصلی دولت را استفاده طبقات ضعیف جامعه از اینترنت دانست و گفت: با توجه به اینکه معمولا طبقات ضعیف جامعه کمتر به اینترنت دسترسی دارند، درحال پیدا کردن سازوکاری هستیم تا این افراد نیز بتوانند خریدهای خودشان را از طریق مجازی و غیرحضوری انجام دهند.

قبادی خاطرنشان کرد: برای توزیع مرکبات ذخیره شده در سردخانه‌های استان قزوین نیز مباحث مختلفی در خصوص فروش مجازی و نصب ایستگاه هم اکنون مطرح است که هنوز به نتیجه قطعی منجر نشده است.

تاکنون، ۳۸۵ نفر در استان قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۶ نفر دیگر نیز بر اثر این بیماری جان خودشان را از دست داده‌اند.

استان قزوین دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.