رئیس اطلاع رسانی ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس مصوبه این ستاد ورود خودروها با پلاک های استان های قم، گیلان، البرز و مرکزی به استان قزوین ممنوع است با این وجود طی چند روز گذشته خودروهایی از این استان ها وارد قزوین شده بودند.

سید حسین بی نیاز افزود: با تشدید کنترل مبادی ورودی استان و شهر قزوین، پلیس راه اقدام به برگرداندن خودروها با پلاک استان های یاد شده خواهد کرد و جمعیت هلال احمر نیز با حضور در این اماکن ها اقدام به غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی به قزوین می کند.

وی اظهار داشت: ممکن است برخی شهروندان قزوینی صاحب خودروهایی با پلاک های استان های یاد شده باشند که باید سکونت آنها در قزوین از سوی پلیس راه با بررسی مدارک ارایه شده و صحبت های رانندگان احراز شود.

این مسوول با اشاره به بازدید برخی از اعضای ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا از ورودی های شهر قزوین در روز گذشته،گفت: متاسفانه شاهدیم هنوز برخی شهروندان به ویژه مسافران کرونا را جدی نگرفته و به همراه خانواده سفر می کنند.

وی اظهار داشت: از پلیس راه و جمعیت هلال احمر خواسته شده است تا کنترل های خود را شدت ببخشند و از جابه جایی خودرو با پلاک های استان های پرخطر در استان جلوگیری کرده و غربالگری و تست سلامت را از افراد و مسافران ورودی با قوت و جدیت بیشتری انجام دهند.

بی نیاز در ادامه با اشاره به مصوبه حضور چرخشی و یک روز در میان کارمندان دستگاه های اجرایی قزوین،گفت: با هدف پیشگیری از کرونا مقرر شده تا هر روز نیمی از ظرفیت کارکنان ادارات در محل کار حضور یابند.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی مدیران اجرایی این مصوبه و همچنین موضوع دورکاری کارکنان را جدی نگرفته اند که اگر کارمندان آنها موضوع را به استانداری گزارش کنند، با مدیران خاطی برخورد خواهد شد.

این مسوول گفت: مصوبات ستاد مقابله و پیشگیری با کرونا برای همه دستگاه های اجرایی، نهادهای عمومی، اصناف و ... لازم الجرا است.

براساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان قزوین ۲۸۴ مورد و تعداد فوت شدگان ناشی از این بیماری نیز ۲۴ نفر و تعداد ۱۷۴ نفر نیز بهبود پیدا کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.