هدایت الله جمالی پور شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص مصوبات جلسه مشترک شورای تامین و ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد، افزود: طبق مصوبه این جلسه باید از ورود خودروهای با نمره پلاک استان‌های گیلان، قم و مرکزی به استان جلوگیری شده و ورود خودروهای با پلاک تهران با توجه به اشتغال برخی از شهروندان در این استان دقیق‌تر بررسی شود.

وی اضافه کرد: این مصوبه شامل کامیون‌های مواد غذایی و حمل سوخت نخواهد شد.

جمالی پور با اشاره به دیگر مصوبات این جلسه، گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه‌های پیش بینی شده استان قزوین برای ایام نوروز لغو شد و به هیچ عنوان پذیرش مسافر در ایام نوروز در مهمان سراها، هتل‌ها، خانه‌های معلم، مدارس و... صورت نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: رستوران‌ها در داخل شهر فقط با پیک و به صورت بیرون بر خدمات ارایه خواهند کرد و در ساندویجی‌ها و اغذیه فروشی‌ها نیز توزیع غذای سرد ممنوع است.

جمالی پور گفت: فعالیت کلوپ‌ها، آرایشگاه‌ها، مهد کودک‌ها، سازمان‌های ورزشی، استخرها و هرآنچه اجتماع بیش از ۱۰ نفر را می‌طلبد به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

استاندار ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه خباران استان نیز باید بر نانوایی‌ها به صورت دقیق نظارت داشته باشند و با متخلفان در زمینه بهداشتی و نحو پخت نان به صورت کاملا قانونی و سخت گیرانه برخورد کنند.

وی با بیان اینکه مدارس استان به مدت یک هفته تعطیل است، افزود: کادر اجرایی آموزش و پرورش استان باید در این مدت به صورت شیفتی در مدارس حضور یابند و در ضمن حقوق معلمان حق التدریس هم در ماه اسفندماه پرداخت شود.

جمالی پور گفت: بخشداران و دهیاران باید در روستاها و شهرهای کوچک از طریق بلندگو اطلاع رسانی لازم را در مقابله با این ویروس انجام دهند و تفکیک زباله‌ها از مبدا نیز تا اطلاع ثانوی در سطح استان صورت نگیرد.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها نیز موظف شدند عوارض سالانه را تا پایان فروردین ۹۹ بر پایه سال ۹۸ محاسبه کنند تا از تجمع مردمی و مراجعه شهروندان به شهرداری‌ها جلوگیری شود.

جمالی پور گفت: در خصوص تعطیلی بازارها،  اتحادیه‌ها و صنوف نیز باید کارگروه ویژه‌ای تشکیل شده و تصمیم گیری نهایی را در این زمینه انجام دهند.

وی اضافه کرد: در زمینه شیوع ویروس کرونا با جنگ تمام عیاری مواجه هستیم و دشمن موذی با ابزار پنهان خویش در حال حمله به جان مردم است که تنها راه مقابله با آن مراقبت از خود و همکاری مردم خواهد بود.

تاکنون در استان قزوین ۱۷۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۱ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.