کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه افزود: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به سه هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و ۷۳۹ نفر نیز بهبود یافته اند.

 وی درباره آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون ۵۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده و مجموع مبتلایان قطعی بیماری کووید ۱۹ تا امروز به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از روز گذشته تاکنون ۱۵ نفر به علت ویروس کرونا فوت کرده‌اند و مجموع فوتی‌ها تا امروز به ۱۰۷ نفر رسیده و ۷۳۹ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند.

جهانپور یادآور شد: یک هزار و ۳۵۲ نفر در تهران، ۳۳۳ نفر در گیلان، ۳۸۶ نفر در قم، ۲۳۸ نفر در اصفهان، ۱۸۰ نفر در مرکزی، ۱۲۱ نفر در مازندران، ۶۰ نفر در سمنان، ۳۷ نفر در گلستان، ۶۵ نفر در آذربایجان شرقی، ۲۶ نفر در اردبیل، ۱۰ نفر در آذربایجان غربی، ۱۶ نفر در همدان، ۱۸ نفر در کردستان، ۲۲ نفر در کرمانشاه، ۱۱ نفر در ایلام، ۱۵ نفر در خراسان جنوبی، ۳۰ نفر در لرستان، ۶۳ نفر در خوزستان، ۶۸ نفر در فارس، ۱۳ نفر در هرمزگان، ۲ نفر در کهگیلویه و بویراحمد، ۳ نفر در بوشهر (اولین موارد ثبت شده)، ۱۵ نفر در زنجان، ۱۱۱ نفر در قزوین، ۱۷۳ نفر در البرز، ۹ نفر در چهارمحال و بختیاری، ۷ نفر در یزد، ۱۸ نفر در کرمان، ۱۹ نفر در سیستان و بلوچستان، ۸۹ نفر در خراسان رضوی و ۳ نفر در خراسان شمالی از ابتدا تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی یادآور شد: تاکنون ۲۳ هزار و ۳۲۷ نمونه آزمایشگاهی در سطح کشور اخذ شده است.

به گفته وی، تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید امروز به ۲۵ مورد رسید و تا هفته آینده براساس نیاز به ۴۰ آزمایشگاه خواهیم رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: افراد باید در خانه‌ها و شهرهای خود بمانند، زیرا می‌توانیم تاثیر مثبت این کار را تا هفته آینده در روند کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده کنیم.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در قزوین تا شب گذشته ۸۰ مورد و آمار جان باختگان ناشی از این بیماری نیز هفت نفر بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.