شیرین نادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است نگرانی‌هایی میان شهروندان در خصوص شیوع ویروس کرونا از طریق زباله‌های بیمارستانی به وجود آمده باشد که با توجه به تجهیز بیمارستان‌های استان به دستگاه مورد نیاز در این زمینه این نگرانی بی‌مورد است.

وی با تاکید بر اینکه دفع بهداشتی زباله‌های عفونی از بیمارستان‌ها کاملا ضروری است، اظهار داشت: کوچک‌ترین اهمال در جمع آوری و دفع بهداشتی زباله‌های بیمارستانی به دلیل عفونی بودن می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را برای سلامتی شهروندان داشته باشد.

نادری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ مرکز جمع آوری زباله‌های عفونی در قزوین فعال است، افزود: مراکز تولید کننده چنین زباله‌هایی موظف به جداسازی این نوع زباله‌ها در مبدا و بی‌خطر سازی آنها هستند.

وی اضافه کرد: تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی ملزم به تفکیک زباله‌های عادی از عفونی در طول سال هستند و خوشبختانه قزوین از جمله شهرهایی است که تمامی بیمارستان‌های آن به دستگاه بی‌خطر ساز زباله تجهیز شده‌اند.

این مسوول در مورد دفع زباله‌های بیمارستانی در شرایط فعلی، تاکید کرد: دستگاه‌های بی خطرساز، این نوع زباله‌ها را با روش علمی و کاملا ایمن معدوم می‌کنند و این فرایند در مورد پسماند بیماران مبتلا به کرونا نیز با رعایت تمامی نکات بهداشتی انجام می‌شود.

وی میزان تولید زباله‌های بیمارستان را در حال حاضر بیش از گذشته اعلام کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش خرید اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش تبعا میزان تولید زباله‌ نیز افزایش یافته است ولی باید دقت کرد در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی و رها نکردن این اقلام در معابر و محل عبور و مرور شهروندان ضروری است.

تاکنون ۵۵ نفر در استان قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده و چهار نفر نیز از این بیمار فوت کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.