علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح جمع آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب ها قرار بود اسفند ماه اجرا شود، افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا در استان قزوین طی جلسات با دستگاههای مرتبط از جمله نیروی انتظامی ، دادگستری ، استانداری ، مقرر شد این طرح تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۸ کمپ نگهداری معتادان در استان فعال است که از این تعداد چهار مرکز به ماده ۱۶ معتادان متجاهر اختصاص یافته که به دلیل تجمع افراد و امکان ابتلا به ویروس کرونا هیچ معتادی در این مراکز نگهداری نمی شود و درکمپ های نگهداری معتادان نیز افراد بهبود یافته ترخیص و افرادی که طول درمان آنها باقی مانده با هماهنگی خانواده ها ترخیص می شوند.

وارثی ادامه داد: کمپ های نگهداری معتادان ماده ۱۵ که مراکز اقامتی و سرپناه شبانه روزی محسوب می شوند در صورت پذیرش ، فرد را ۱۴ روز قرطینه کرده و بعد از تایید سلامت وارد بخش خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت :  پیش از این مراکز مراقبتی و شلترهای تحت پوشش این سازمان پذیرش بدون محدودیت معتادان را در طول سال برعهده داشتند و در شرایط فعلی با توجه به شیوع بیماری کرونا و انتقال آن در محیط های که احتمال حضور  افراد ناقل وجود دارد، پذیرشی نخواهیم داشت.

وارثی یادآور شد: امسال یکهزار و ۸۲۶ معتاد متجاهر و کارتن خواب با همکاری نیروی انتظامی ، دادگستری و دستگاههای مرتبط در سطح استان جمع آوری و ساماندهی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اقدامات پیشگیری از ابتلا ویرورس کرونا توسط بهزیستی قزوین تصریح کرد: گند زدایی و ضدعفونی مراکز شبانه روزی ، شیرخوارگاه ،مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ، مراکز نگهداری معلولین و مراکز اقامتی افراد دارای سو مصرف مواد به صورت روزانه انجام می شود.

وارثی تاکید کرد: مسوولین این مراکز به محض برخورد با مورد مشکوک به بیماری ، مراتب را به مراکز بهداشتی اطلاع می دهند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه ( یازدهم اسفند) به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

تاکنون هشت بیمار قطعی کرونا در قزوین شناسایی شده که ۲ تن از آنان جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.