جواد حق لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارش شدید برف در شبانه روز گذشته موجب انسداد راه ۷۱ روستا شده بود که امروز راه ۳۹ مورد از این روستاها بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: با بازگشایی این تعداد، در حال حاضر راه ارتباطی ۳۲ روستای قزوین بسته است و فردا پنجشنبه عوامل و ماشین آلات راهداری برای بازگشایی آنها اعزام می‌شوند.

حق لطفی بیان کرد: در حال حاضر جاده‌های اصلی استان قزوین با وجود سرمای هوا و بارش برف باز است و تردد در آنها جریان دارد.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی راهداران برای خدمت رسانی به مسافران و بازگشایی معابر پوشیده از برف یادآور شد: ۲۶ راهدارخانه به همراه ۳۵۰ راهدار و ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات استان آماده خدمات‌رسانی به مسافران گرفتار در برف و کولاک هستند و مردم می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از نزدیک ترین راهدارخانه مسیر خود اطلاع پیدا کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین یادآور شد: علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

حق لطفی همچنین از رانندگان خواست در فصل سرد سال که احتمال بارش برف و کولاک در جاده‌ها وجود دارد، برای تردد در مسیرهای روستایی تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی افزود: استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه دارد.

به گفته حق لطفی در استان قزوین همچنین، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی و ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر دارد و محورهای آن یکی از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1366444
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.