محمد قاسمی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: برخی اخبار غیرموثق در فضای مجازی در خصوص تعداد مبتلایان ویروس کرونا در استان منتشر شده که تاکنون هیچ کدام از این اخبار از سوی دستگاه‌های متولی تایید نشده و دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز طی اطلاعیه‌ای وجود افراد مشکوک به بیماری کرونا را در استان رد کرده است.
وی افزود: دادستانی قزوین تمامی اخبار و گزارش‌های مربوط به این ویروس و مبتلایان آن را از باب حفظ حقوق عامه به دقت رصد می‌کند و خواستار اطلاع‌رسانی دقیق، به موقع و شفاف توسط دستگاه‌های متولی به منظور جلوگیری از انتشار اخبار غیرموثق و شایعات است.
وی گفت: ضروری است مردم استان نیز به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را از مجاری قانونی و رسانه‌های رسمی و معتبر دنبال کنند.
قاسمی در ادامه با هشدار به شایعه پراکنان تاکید کرد: انتشار اینگونه شایعات موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه می‌شود و آرامش و آسایش عمومی را خدشه دار می‌کند، ضمن اینکه انتشار این اخبار بر اساس قانون، نشر اکاذیب و جرم است.
دادستان مرکز استان قزوین اظهار داشت: با توجه به سرعت شیوع ویروس کرونا، ضروری است دستگاه‌های متولی، صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نسبت به اطلاع رسانی از اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از ابتلا به این ویروس اقدام کنند و نکات بهداشتی صحیح و علمی را به مردم آموزش دهند و آحاد جامعه نیز این موارد را رعایت کنند.
این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه‌ای از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، سینماها و برخی اماکن عمومی، ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی و... حرکت خوبی بوده و لازم است این اقدامات استمرار یابد.
وی گفت: توصیه می‌شود مردم نیز در روابط اجتماعی و فعالیت‌های روزانه خود دقت کافی داشته باشند و از عبور و مرور غیر ضرور در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد پرهیز کنند.
قاسمی هشدار داد: متاسفانه با انتشار اخبار شیوع این بیماری، افرادی سودجو و فرصت طلب اقدام به احتکار برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک، ژل و اسپری ضدعفونی کننده و... نموده اند و به این افراد هشدار داده می‌شود که موضوع در دستور کار قرار دارد و برخورد دستگاه قضایی با آنها سخت و بدون اغماض خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.