به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز جمعه دوم اسفندماه و با صدور مجوز آغاز رأی گیری از سوی وزارت کشور، مردم آگاه و انقلابی استان قزوین هم از همان ساعات اولیه شروع رأی گیری با حضور در شعب اخذ رأی برای انتخاب نمایندگان مورد نظر خود پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شدند تا رأی خود را به صندوق بیندازند.

مسجد امام خمینی در شهر قزوین پس از برگزاری دعای ندبه مملو از مردمی بود که روز تعطیل خود را با دعا و نیایش آغاز کردند و پس از دعا در مسجد امام خمینی قزوین رأی خود را به صندوق ریختند.

در ساعت اولیه رأی گیری با تشکیل صف در شعبه ۲۴۱ شهر قزوین جمع زیادی از شهروندان رأی خود را به صندوق انداختند.

در حال حاضر ۸۷ نفر در سه حوزه انتخابیه در استان در عرصه رقابت مانده‌اند که برای کسب ۴ کرسی رقابت می‌کنند.

در شهرستان قزوین در حال حاضر ۴۸ نفر، در حوزه انتخابیه تاکستان ۱۳ نفر و در بویین زهرا و آوج ۲۶ نفر در عرصه رقابت باقیمانده اند.

۹۲۵ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند

منوچهر حبیبی رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در استان قزوین ۹۲۵ هزار و ۴۷۹ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که ۴۴ هزار و ۳۱۳ نفر رأی اولی هستند و در مجموع ۷۱ درصد جمعیت استان می‌توانند رأی دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین ۱۰۴۰ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده و ۲۰ هزار نیرو دست اندر کار انتخابات هستند که با بهره گیری از ۲ هزار دستگاه خودرو تمهیدات لازم مهیا شده است.

مسیر روستایی مسدود نداریم / شعب سیار در مناطق صعب العبور

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی امروز جمعه از میزان بارش‌ها کاسته شده و شرایط عادی خواهیم داشت و آمادگی کامل داریم تا مسیرهای روستایی نیز مشکلی نداشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر هیچ راه روستایی استان قزوین مسدود نیست و مدیریت بحران استان نیز در آماده باش کامل است تا در صورت تغییرات جوی بموقع وارد ماموریت شود.

حبیبی اضافه کرد: با تمهیدات انجام شده آمادگی داریم آرای همه مناطق دور افتاده و کوهستانی و برف گیر را نیز جمع آوری کنیم و چند مسجد هم پیش بینی شده که پخش مستقیم تلویزیونی خواهیم داشت.

به گفته حبیبی همچنین ۳۱۲۰ مأمور انتظامی از صندوق‌های آرا در یک هزار و ۴۰ شعبه اخذ رأی در استان قزوین محافظت می‌کنند.

وی گفت: تمامی نیروهای بسیج، سپاه و ارتش و یگان ویژه برای تأمین امنیت مردم و صندوق‌ها در روز انتخابات در آماده باش قرار دارند و یک فروند بالگرد برای مأموریت‌های ویژه پیش بینی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.