منوچهر حبیبی روز دوشنبه در بیست و چهارمین جلسه ستاد انتخابات استان قزوین که با حضور اعضای کمیته های ستاد انتخابات و دستگاههای خدمات رسان برگزار شد ، افزود: حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات پیشرو از اهمیت بالایی برخوردار است و همه دستگاه های خدمات رسان باید در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند.

وی یادآورشد: مقدمات و شرایط لازم برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه امسال در یک فضای آرام ایجاد شده است.
معاون استاندار قزوین به زمان برگزاری انتخابات در بحث آب و هوایی اشاره کرد و گفت: تعدادی شعب اخذ رای در روستا ها و مناطق کوهستانی قرار دارند که نیازمند پیش بینی های لازم آب و هوایی است و ضرورت دارد تمهیدات و برنامه ریزی لازم با دقت صورت پذیرد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان قزوین، تلاش همه مجریان عمل به قانون و بالا بردن مشارکت عمومی و حداکثری است ‌و مشارکت بالای مردم، نظام را بیمه و ایران اسلامی را بیش از پیش در منطقه و جهان سربلند خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی که دوم اسفندماه امسال برگزار خواهد شد از ابتدای فرآیند انتخابات ۲۲۹ نامزد از سه حوزه انتخابیه استان قزوین شامل قزوین-آبیک-البرز، بوئین زهرا-آوج و تاکستان ثبت نام کرده بودند که پس از بررسی هیات‌های اجرایی و نظارت صلاحیت ۱۳۰ نفر مورد تایید قرار گرفتند.

بعبارتی برای هر کرسی مجلس در استان قزوین (چهار کرسی ) ۳۲ نفر با هم رقابت می‌کنند و هم اکنون ۶۹ نامزد در حوزه قزوین، البرز و آبیک، ۲۳ نامزد برای حوزه تاکستان و ۳۸ نامزد در حوزه بویین زهرا و آوج مورد تأیید واقع شده‌اند.

همچنین یک هزار و ۴۰ شعبه اخذ رای در سطح استان جانمایی شده و ۲ هزار خودرو برای ۶۵۱ شعبه شهری، ۳۸۹ شعبه روستایی و ۲۵۵ شعبه سیار به کارگیری شده‌اند.

انتخابات دوره های گذشته مردم قزوین نشان داده است که میزان مشارکت مردم در این استان همواره بالاتر از متوسط کشوری بوده که انشاالله بزرگترین رخداد سیاسی کشور مجددا در دوم اسفند ماه امسال رقم بخورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.