مجید صادقیان روز دوشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در قزوین که با حضور مسوولان و جمعی از دانش‌آموزان در سالن اجتماعات کوثر برگزار شد، افزود: این جشنواره در ۶ بخش پویانمایی ، داستان کوتاه، داستان بلند ، مستند، مستند علمی و آموزشی، در ۲ بخش بین‌المللی و داخلی آثار خود را به نمایش گذاشتند و از کشورمان نیز یک هزار و ۱۰۰ فیلم شرکت کردند.

وی با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی و هنری و با عنوان‌های بین‌المللی زیادی در کشور ما برگزار می‌شود اما جشنواره فیلم رشد از سابقه طولانی و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: این جشنواره با ۵۶ سال قدمت و ۴۹ دوره برگزاری، قدیمی‌ترین جشنواره فیلم کشور است و محور اصلی آن نیز بررسی آثار علمی، آموزشی با نگاه به مسایل درسی اختصاص دارد.

عضو هیات انتخابی فیلم‌های خارجی چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، برگزاری این جشنواره را موجب پویایی و شادابی دانش‌آموزان دانست و اظهار داشت: این جشنواره تخصصی فیلم همه ساله با هدف تولید، شناسایی، انتخاب و معرفی فیلم‌های برتر آموزشی و تربیتی برگزار می‌شود.

معاون دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در هشت استان کشور برگزار شده که قزوین با حضور ۱۶۰ هزار دانش‌آموز در مدت زمان اکران فیلم‌ها موفق به کسب رتبه نخست در زمینه کیفیت برگزاری و میزان پوشش مدارس شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این مراسم اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با هدف تنوع در استفاده از رسانه‌ها و به منظور تعمیق یادگیری و ایجاد فضایی شاد و با نشاط در مدارس برگزار می‌شود.

خیرالله رحمانی با بیان اینکه این جشنواره در راستای سند تحول بنیادین و استفاده از محتواهای چند رسانه‌ای شکل گرفته، تصریح کرد: اعتبار جشنواره بین‌المللی فیلم رشد برای ما یک سرمایه فرهنگی است که باید آن را به خوبی حفظ و در جهت ارتقا آن نیز تلاش کنیم.

به گفته وی، امسال بیش از سه چهارم واحدهای آموزشی استان، یعنی ۱۶۰ هزار دانش‌آموز از این جشنواره استقبال به عمل آوردند.

رحمانی یادآور شد: استان قزوین در سال گذشته و در زمینه کیفیت برگزاری، تولید فیلم و میزان پوشش مدارس رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود.

چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم علمی رشد از ۱۳ تا ۱۸ بهمن ماه سال جاری همزمان با هشت استان کشور، در قزوین به نمایش درآمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.