مرتضی علیخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بررسی مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران به افرادی برخورد می‌کنیم که بدون تایید صلاحیت در حوزه سرمایه‌گذاری وارد عرصه اقتصادی شده و اکنون با مشکلات و موانع متخلفی مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد سرمایه یک سرمایه‌گذار باید شخصی و ۳۰ درصد آن متکی به تسهیلات بانکی باشد، اظهار داشت: در دهه گذشته اراضی استان به کسانی واگذار شد که صلاحیت لازم برای سرمایه‌گذاری نداشتند و طرح‌ها بلاتکلیف ماندند.

علیخانی تصریح کرد: مواردی بوده که فرد سرمایه‌گذار متقاضی ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی بوده، اما قادر نبوده که به اندازه ۱۰ میلیارد ریال آن ضمانت بانکی معرفی کند.

این مسؤول تاکید کرد: بارها به مسؤولان دستگاه‌های اجرایی تاکید کردیم که برای ورود یک سرمایه‌گذار به میدان فعالیت، ادارات مختلف بر اساس فاکتورهای موجود صلاحیت فرد را بررسی کنند و اجازه ندهند شخصی بر اساس معرفی و سفارش وارد فرآیند سرمایه‌گذاری شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین خاطرنشان کرد: هر سرمایه‌داری نمی‌تواند یک سرمایه‌گذار خوب باشد و اینکه هر فردی را با اعتبارات ملی به این حوزه وارد کنیم، چندان موفقیت آمیز نخواهد بود.

۹۹ فرصت سرمایه‌گذاری در استان قزوین شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.