به گزارش خبرنگار مهر، همایش الزامی شدن وکالت «موانع و راهکارها» صبح یکشنبه با حضور رئیس کل دادگستری استان، مسئولان قضائی، وکلای کانون وکلا و مرکز امور مشاوران قوه قضائیه و دیگر مدیران استانی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی در این همایش در رابطه با موانع الزامی شدن وکالت بیان کرد: قانون الزامی شدن وکالت در همه دعاوی قابلیت اجرا ندارد و به تبعات آن توجه نشده است، از جمله این تبعات می‌توان به کثرت کار وکلا و عدم توان پرداخت هزینه از سوی مردم اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مسئله معاضدت قضائی و بیمه حق الوکاله جهت کمک به تأمین هزینه‌ها به عنوان راهکارهای پیشنهادی موضوع مورد بحث، گفت: باید در این امر کار کارشناسی توسط یک کارگروه متشکل از وکلاء کانون و قضات دستگاه قضائی استان و فرهیختگان حقوقی جهت ارائه یک طرح بدون ایراد صورت گیرد.

وی افزود: بدون ارزیابی جوانب امر نمی‌توان در حالت کلی و در قالب بخشنامه و قانون تمام موضوعات حقوقی را الزام به حضور وکیل دانست و ضمن اینکه قانون اساسی هم چنین اجازه‌ای بطور کلی نمی‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان تصریح نمود: نباید موضوع را صرفاً بطور صنفی و از دید موافقان یا مخالفان نگاه کرد بلکه همه جوانب در نظر گرفته و نهایتاً با اشخاصی که عملاً در موضوع درگیر هستند مانند قضات و وکلا و حقوقدانان و… موضوع را آسیب شناسی کرد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1348476
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.