قدرت الله مهدیخانی شامگاه جمعه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با موضوع پیشگیری از خسارات طوفان احتمالی در ۴۸ ساعت آینده در سطح استان، افزود: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی، فردا یک جبهه هوای پرفشار از عرض‌های پایین و نواحی جنوبی به استان وارد می‌شود و از ساعت ۱۲ تا ۱۸ طوفانی با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت استان را در خواهد نوردید.
وی اضافه کرد: دستورهای لازم جهت آمادگی و مقابله با بروز بحران به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده است تا جلوی خسارات احتمالی این طوفان گرفته شود.
مهدیخانی اضافه کرد: شهروندان حتی الامکان در ساعات ذکر شده در منزل یا فضای بسته بمانند و در صورت بروز طوفان از قرار گرفتن در زیر درختان، تیرهای برق، شیشه و پنجره، بلندی، داربست و... خودداری نمایند.
وی ادامه داد: طوفان و صاعقه، یکی از مخاطرات طبیعی در استان است که سابقه وارد آوردن خسارات قابل توجهی به استان از جمله در طوفان شدید اسفرورین در سال ۹۴ را دارد.
مهدیخانی افزود: با توجه به پیش بینی‌ها و هشدارهای صادر شده باید شهروندان و دستگاه‌های اجرایی به فعل و انفعالات جوی توجه لازم را داشته باشند تا جلوی بلیات و سوانح ناشی از آنها گرفته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.