معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نجاتگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شیرین سو دفتر نمایندگی طارم سفلی موفق شدند مصدوم گرفتار شده در میان قطعات خودرو را با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای تخصصی نجات رهاسازی کنند.
حکمت الله هاشمی افزود: مصدوم حادثه پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی و کنترل خونریزی در بافت عضو قطع شده جهت انتقال به بیمارستان به عوامل اورژانس تحویل داده شد.
وی افزود: جاده‌های ارتباطی استان به علت واقع شدن در شاهراه شرق به غرب و همچنین گذرگاه استان‌های شمالی، از پرترددترین محورهای کشور و به تبع آن پر حادثه‌ترین آنها هستند که این موضوع موجب فعالیت شبانه روزی و خدمات رسانی در حجم بسیار بالا توسط نیروهای امدادی مستقر در استان شده است.
هاشمی گفت:با توجه به تعداد بالای این نوع حوادث، تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات موجود در سطح استان و نیز افزایش تعداد پایگاه‌ها در دستور کار سازمان جمعیت هلال احمر استان و اداره کل مدیریت بحران قرار دارد تا بتوان هنگام بروز سوانح در کوتاه ترین زمان، خدمات مطلوبی را به شهروندان ارایه کرد.
استان قزوین ۴۵ پایگاه امداد و نجات بین شهری، ثابت و کوهستان با بیش از ۲۴۰ نیروی عملیاتی امداد و نجات،  ۱۳ دستگاه ست نجات،  ۲۹ دستگاه آمبولانس و یک عدد بالگرد دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.