مدیرکل استاندارد قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال مصوبه شورای فنی استان مبنی بر بازرسی از آسانسورهای موجود در اماکن عمومی، از سال ۹۵ تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ بازرسی انجام شده است.

سیروس صارمی افزود: این بازرسی ها از ۳۸۰ آسانسور نصب شده در اماکن عمومی انجام شده که از این تعداد تاکنون ۷۰ آسانسور گواهی و تاییدیه ایمنی دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آسانسورهای نصب شده در اماکن عمومی روزانه ها اقدام به جابه جایی صدها نفر می‌کنند،افزود: استفاده زیاد از این آسانسورها بازرسی و نظارت بیشتر بر ایمنی آنها را ضروری می‌کند اما برخی مدیران در خصوص اصلاح و بازبینی آسانسورهای نصب شده در ساختمان های زیرمجموعه خود توجه و حساسیت کافی را ندارند.

مدیرکل استاندارد قزوین همچنین خاطرنشان کرد: آگر آسانسورهای مستقر در اماکن عمومی دارای ایرادهای اساسی باشند و استفاده از آنها جان مردم را به خطر بیاندازد، مهر و موم (پلمب) خواهند شد.

در حال حاضر ۱۰ شرکت بازرسی آسانسور زیر نظر اداره کل استاندارد قزوین به فعالیت می پردازند که کار بازرسی و صدور تاییدیه ایمنی آسانسورها را برعهده دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.