سیدمرتضی دهقانی محمدآبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت همچنین یک هزار و ۵۴۵ مددجو برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های استان معرفی شده‌اند که از این میان تنها ۲۱ درصد موفق به دریافت تسهیلات اشتغال شدند.

وی با بیان اینکه تمام تسهیلات لازم برای متقاضیان اشتغالزایی ۶۱۱ میلیارد ریال است، اضافه کرد: میزان اعتبارات تخصیص یافته به بانک‌های استان ۷۲۰ میلیارد ریال بود که متاسفانه ۷۹ درصد متقاضیان از دریافت تسهیلات محروم شده‌اند.

دهقانی محمدآبادی مشکل دریافت تسهیلات را شرایط سخت معرفی تضامین بانکی عنوان و یادآور شد: بیشتر مددجویان برای معرفی ضامن به بانک با مشکل مواجه هستند و این موضوع باعث شده تا تعداد زیادی از مددجویان متقاضی از نعمت تسهیلات اشتغالزایی محروم شوند.

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین به همکاری نکردن بانک‌ها با مددجویان اشاره و تصریح کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به رونق تولید و اشتغال نامگذاری شده، بانک‌ها سخت گیری‌های خود را باید کاهش داده و در راستای پرداخت تسهیلات بیشتر گام بردارند.

این مسوول خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار تحت پوشش، شرایط لازم برای اشتغالزایی را داشتند که برای ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار فرصت اشتغال ایجاد شده است.

۳۴ هزار خانوار معادل ۵۴ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.