حسن عباس‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نیروگاه بخار این مجموعه هم اکنون از سوخت مازوت استفاده می‌کند، اظهار داشت: پرونده تخلف نیروگاه شهید رجایی قزوین به علت استفاده ۱۰۰ درصدی از سوخت مازوت به مراجع قضایی ارسال شده و منتظر واکنش قانونی آن نهاد هستیم.

وی تصریح کرد: نیروگاه حرارتی برق شهید رجایی به علت افت فشار گاز در سطح استان مجبور به استفاده از سوخت مازوت به صورت ۱۰۰ درصدی شده که این مساله باعث شده تا ملاحظات زیست محیطی و استانداردهای خروجی دودکش این نیروگاه رعایت نشود.

وی تاکید کرد: با وجود اخطارهایی که به این شرکت داده شده اما همچنان مدیران این مجموعه بی‌توجهی می‌کنند و اقدامی در راستای قطع سوخت مازوت انجام نمی‌دهند.

عباس‌نژاد تصریح کرد: باید در اسرع وقت برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و آلودگی هوای منطقه، نیروگاه شهید رجایی برنامه زمان بندی خود را در جهت کاهش آلایندگی‌ها ارایه دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: مقام های ارشد استان نیز در این رابطه تذکرهای فراوانی را به منظور جلوگیری از آلودگی‌های هوا را ارایه داده‌اند و برای حفظ سلامت مردم نیز پرونده تخلف این نیروگاه در مراجع قضایی استان به طور جدی پیگیری می‌شود.

چندی پیش نیز مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در انتقاد به استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید رجایی انتقاد کرده بود.

نیروگاه برق سیکل ترکیبی شهید رجایی قزوین به عنوان یکی از نیروگاه های مهم کشور در کیلومتر ۲۵ آزادراه قزوین - کرج واقع شده و شامل نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی با مجموع ظرفیت تولید ۲۰۴۲ مگاوات برق است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.