ابراهیم مبارک‌قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین روز شنبه در جلسه شورای اداری این اداره کل افزود: توسعه و ایجاد رونق اقتصادی از چند جهت قابل انجام بوده که از جمله آن می‌توان به حوزه‌های کشاورزی و صنعتی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی و همچنین وضعیت اعتبارات به عنوان نیازهای اصلی در جهت به کارگیری ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی در استان قزوین، یکی از بهترین و پایدارترین راه‌ها توجه به حوزه گردشگری است.

مبارک‌قدم اضافه کرد: توجه به ظرفیت‌های بسیار زیاد منطقه در بخش‌های تاریخی و طبیعی و نیز موقعیت قرارگیری استان در کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق، این موضوع باید در همه طرح‌ها و برنامه‌ها در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم از این مساله بهره‌های بیشتری ببریم.

به گفته رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان قزوین، تکمیل پروژه‌های زیرساختی در بخش حمل و نقل و همچنین تقویت الزامات گردشگری از جمله موارد مهمی هستند که باید مورد توجه جدی برنامه‌ریزان استانی قرار گیرد.

مبارک‌قدم یادآور شد: اجرای کامل طرح اقدام ملی مسکن در قزوین و استفاده از همه ظرفیت پیش‌بینی شده جهت احداث واحدهای مسکونی هم می‌تواند چرخه اقتصاد و اشتغال را در منطقه به گردش درآورده و علاوه بر رفع نیازهای موجود در این حوزه، بخشی از مشکلات را نیز حل کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.