مرتضی علیخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۸۵ و پس از سفر مقام معظم رهبری به استان مصوب شد تا یک شهرک گلخانه‌ای در اک اقبال با مساحت ۴۲.۵ هکتار برای فارغ‌التحصیلان بیکار و نخبگان کشاورزی احداث و راه‌اندازی شود، اما تاکنون این موضوع محقق نشده است.

وی با بیان اینکه دولت در همان زمان برای رونق هرچه سریع‌تر این طرح، حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه کرده بود، تصریح کرد: این مجموعه که بعدها تحت عنوان شرکت تعاونی گلخانه‌داران طلوع ظاهر شد، نه تنها نتوانست از این اعتبارات دولتی استفاده کند، بلکه به علت کم‌کاری بیش از ۶۰ عضو این تعاونی، سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی این شهرک با بلاتکلیفی روبرو شد.

علیخانی به ظرفیت راه‌اندازی ۴۰ واحد گلخانه در این شهرک اشاره و یادآور شد: اگر اعضای تعاونی هرچه سریع‌تر مشکلات خود را برطرف کنند، سرمایه‌گذاران خوبی برای این مجموعه اعلام آمادگی کرده‌اند و می‌توان به احداث و راه‌اندازی واحدهای گلخانه‌ای آن اقدام کرد.

این مسوول تصریح کرد: اعضای تعاونی این مجموعه باید هرچه سریع‌تر با تشکیل مجمع و انتخاب هیات مدیره جدید شرایط قانونی لازم را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کنند تا هرچه سریع ‌تر شاهد احیا و راه‌اندازی این شهرک گلخانه‌ای باشیم.

علیخانی، پیگیری نکردن طرح‌های سرمایه‌گذاری از سوی مردم و متقاضیان را یکی از موانع مهم در مسیر توسعه دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی به سر می‌برد و تحریم‌های ظالمانه آمریکا روز به روز افزایش می‌یابد، باید از فرصت‌ها و شرایط حاضر به نحو مطلوب استفاده کرده تا با افزایش قیمت‌ها روبرو نشویم.

۹۹ فرصت سرمایه‌گذاری در استان قزوین شناسایی شده که از این میان شهرک گلخانه یک هزار هکتاری نودهک واقع در تاکستان و اک اقبال از مهمترین طرح‌ها در حوزه کشاورزی به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.