مرتضی علیخانی روز یکشنبه در نشست کارگروه بررسی پرونده‌های سرمایه‌گذاری استان قزوین افزود: متاسفانه بیشتر قوانین حوزه سرمایه‌گذاری متعلق به تمام کشور بوده، درحالی که شرایط و ویژگی هر استان با استان دیگر متفاوت است.

وی با بیان اینکه بومی سازی قوانین حوزه سرمایه‌گذاری باعث رونق تولید می‌شود، اظهار داشت: یکسری از قوانین چون از دستگاه‌های بالا به استان ابلاغ می‌شوند، با دیگر دستگاه‌ها به تعارض می‌خورند که رفع این مشکل تنها در گرو بومی سازی قوانین است.

علیخانی به ظرفیت‌های قزوین در حوزه انرژی‌های نو اشاره کرد و گفت: قزوین به لحاظ نیمه خشک بودن دارای تابش‌های خورشیدی بسیار خوبی است که می‌تواند برای تولید برق مورد استفاده قرار گیرد، اما نبود قوانین جامع و کافی از سرمایه گذاری مناسب در این خصوص جلوگیری کرده است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان قزوین موظف هستند که نسبت به نحوه فعالیت برخی صنایع و یا حتی ممنوعیت استقرار برخی رشته های صنعتی برآورد و اطلاعات کافی را در اختیار ما بگذارند تا در صورت اعلام آمادگی متقاضیان سرمایه گذاری به آنها راهنمایی درستی ارایه شود. 

در این نشست مشکلات و موانع پنج سرمایه‌گذار در استان قزوین بررسی شد و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برای رفع آنها راهکارهای خود را اعلام کردند.

۹۹ فرصت سرمایه‌گذاری تاکنون در استان قزوین شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.